Poljot

Goede avond mede horloge liefhebbers
Ik heb een vraag,
Ik heb hier 3 Russische hand opwinders
Komandirski
Amfibieën
Poljot caliber p3133
Graag zou ik willen weten wat normaal is om te vragen voor deze 3 horloges
Voor de poljot kom ik er nog niet heel erg uit, nieuw ± €450 de anderen 2 verschillen nogal op het internet.
Alle 3 lopen ze uitstekend, vooral de poljot is gaaf met de chronograaf.
20210918_115844|236x500

1 like

Dit is toch het juiste topic voor dit soort vragen?

2 likes

Nou mss wil ik het gewoon gaan aanbieden op het forum. Maar voor ik een prijs neerzet mss wel een realistische vraagprijs neer te zetten. En ik houd het graag leuk voor beide. Ik merk dat ik met bepaalde exemplaren er nog niet helemaal uitkom.

2 likes

Leuk horloge de Poljot. Gingen een tiental jaar geleden voor rond de €150, maar nu het kaliber zeldzamer wordt, worden ze wel duurder. €275/€300 ish is denk ik een nette prijs. De markt is niet heel groot, dus je moet ook een beetje mazzel hebben dat je een liefhebber treft.

Vostoks weet ik niet zoveel van. Meestal een paar tientjes, maar er zijn ook meer gewilde vintage exemplaren. Durf er niks over te zeggen.

1 like

In het verleden (3 jaar geleden) wel eens deze op MP gekocht. Daar zag je toen deze prijzen:

Kromandirski 30-40 euro

Amphibian 50-60 euro

Poljot geen ervaring mee. Ziet er goed uit :+1:, maar is ook aardig aan de maat denk ik…

1 like

Heel erg bedankt. Dit helpt me verder.

Beide Vostok’s zijn vintage exemplaren (pre 1989), zie CCCP op wijzerplaat.

De rechter Vostok is een handopwinder.

Heb je foto’s van de achterkant?

1 like

Heeft die poljot mineraal of plexi glas? Er lijken wat krasjes op te zitten?

1 like

Mineraal. Klopt er zitten ligte krasjes op. Ik heb vandaag bij mijn juwelier wel geïnformeerd wat het zou kosten om te polijsten. Dat zo rond de €30 zijn.
Gelukkig zijn ze dan wel heel ligt. Dus geen diepe krassen.

Mineraal glas polijsten is vrijwel altijd een niet bevredigend resultaat.

1 like

Dan zou het nieuw glas worden dus.

Die linkerversie is een

Model: Komandirskie “U-boot”
Year: early '90s
Caliber: 2414, hand winding, 17 jewels, date window
Note: Screwdown crown, rotating bezel, acrylic glass, luminous hands. Diameter 39 mm.

De achterkant lijkt van een ander model te zijn. Raar dat er geen serienummer is.
Dit alles will niet zeggen dat het een authentieker model is overigens.

3 likes

Lastig te zeggen op Ebay zou de KOMANDIRSKIE tussen 60 - 70 euro zijn ex verzenden .
De AMFIBIAN is een gewilde dial tussen 70 - 90 euro ex verzenden .
De POLJOT is voor een liefhebber , het is geen vintage en niet courant , ik denk tussen 250 - 300 euro ex verzenden . Bekrast glaasje laat de prijs 50 euro zakken . En er zijn dan minder liefhebbers …
Ze moeten wel goed lopen en niet te veel draagsporen , krassen enz .
Op Marktplaats zijn de prijzen lager !

3 likes

Dankjewel voor je bericht. Ik waardeer de moeite die word genomen om te reageren.

1 like