Poljot24.de / Julian Kampmann πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Ik heb mijn Seagull 1963 gekocht bij de (vrij bekende) Julian Kampmann. Hij staat internationaal bekend als zeer betrouwbaar, maar dat let me niet om hier nog een positieve review te plaatsen.

Ik koos voor deze site omdat ik waardeerde dat er zoveel informatie over het horloge te vinden was, inclusief een youtube filmpje waarin de verschillende versies werden vergeleken, de meerdere bandjes die erbij zaten en de glazen achterkant zonder de rode bedrukking.

De koop van dit horloge ging niet vlekkeloos. Levering was prima, duurde geloof ik 3-4 dagen (inclusief gratis zakje Duitse lekkernij) maar het horloge had een mankement. De dial ring (zilverkleurige ring op de wijzerplaat, onder het gebolde acryl - de saffier versie heeft dit niet) zat los en had speling. Die ring zakte dus wat naar beneden en bij bewegen hoorde je het tikken. Niet levensbedreigend, maar wel merkwaardig en hoort gewoon niet.

Contact gezocht met Julian, reactie duurde lang dus ik begon me erg zorgen te maken. Maar toen hij uiteindelijk reageerde had hij alle begrip en gaf hij aan een nieuw horloge te sturen - zonder dat ik die van mij eerst terug moest sturen! Ik mocht deze na ontvangst uitgebreid inspecteren en als ik tevreden was, dan pas hoefde ik de eerste aan hem terug te sturen. Dat is nog eens vertrouwen geven - hele goede service!

Ik vroeg hem nog wat te doen met de kosten die ik zou maken voor het terugsturen (€10 met DHL). Ergens vind ik dat dat kosteloos zou moeten zijn (garantie), echter gezien zijn service en zijn alternatieve aanbod was het okee: hij heeft een extra horlogebandje (leer) meegestuurd van mooie, stevige kwaliteit - op zijn site te vinden als RIOS 1931 Vintage Leatherstrap β€œOxford”. Ik had hier graag een keuze in kunnen maken, de kleur is niet helemaal mijn smaak… maar tegelijk vind ik dat ik met deze service niet te klagen heb, dus dat doe ik dan ook niet. Dat bandje komt vast nog wel eens van pas. Bij de aanschaf van deze Seagull heb ik dus 2 nato’s (legergroen en zwart) en 2 leren bandjes.

Erg tevreden dus: gewoon netjes een nieuwe, die tip top in orde is, geen geneuzel met terugsturen, reparaties en dergelijke.

Ik wil er geen NA topic van maken, maar iedereen houdt van plaatjes toch? Het horloge:


3 likes

Diverse horloges gekocht bij Poljot24 waaronder bovenstaande (met saffier trouwens). 1x probleem gehad en dat werd prima opgelost.

Betrouwbaar adres!

1 like