Poljot's uit de jaren 80,

Wat mooie Russen.

Ik kan wel weer wat vertellen over mijn Russen die ik al 25 jaar verzamel, en telkens denk ik, nu stop ik, ga mij richten op wat anders, zoals Waltham of Bulova, maar ja… Ik kan er niet vanaf blijven.

Ik laat bij deze weer een paar zien, of je vind het helemaal niets, of je bent er weg van.
Dat laatste is voor mij het geval.
Het is een goedkope hobby want meestal kom ik niet verder dan 50 euro bij de aanschaf en dan heb ik de hoofdprijs wel betaald…

Wat mij vooral bij deze handopwinders 17 jewels opvalt is dat ze zo nauwkeurig lopen.
Deze modellen zijn allen export, dus geen tekens op de plaat die ik niet kan lezen.
Genoeg vertelt, de rest kan je op mijn blogger lezen, nu wat recente aanwinsten.

Deze TV model is als nieuw, enkel aan de secondewijzer te zien dat hij uit de jaren 80 is. Het knopje bij de 8 is voor het verzetten van de datum.




De volgend een stijlvol model, met mooie blauwe plaat, dezelfde heb ik ook in het wit en een in het zwart, maar de blauwe blijft mijn nr one.


En een ronde met mooie silvere plaat. De diep groene lumi valt erg mooi op en werkt ook nog goed. Mooie uitvoering en als nieuw.
Zeldzaam is dat deze volledig van staal is, en geen chrome




Groeten Erik
Blogger:

Hallo Erik,

Leuke horloges, en inderdaad: absoluut niet duur!
Overigens kan je ook aan het opschrift: ‘Made in USSR’ zien dat ze nog van vóór 1991 (toen de USSR uiteenviel) of een paar jaar daarna dateren.
De lumen van het laatste horloge komt me bekend voor:D en doet het inderdaad erg goed.

http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/IMG_2782_600-800.jpg][img]http://i10.photobucket.com/albums/a133/tvreeken/horloges/th_IMG_2782_600-800.jpg[/img

(Click to enlarge.)

Hoi Tom,

Op de een of andere manier wist ik dat jij zou reageren, hartelijk dank voor jou input en interesse. De Lumi, is zeker herkenbaar!

ehwatch Schreef:

Hoi Tom,

Op de een of andere manier wist ik dat jij zou
reageren,

Ben ik zó voorspelbaar?:D:D

Hallo Erik,

Zoals al eerder opgemerkt vind ik vooral het onderste horloge erg mooi. Veel plezier met je aanwinsten.

Groet,
Peter

Tom , jou bijnaam is toch Tomskie? Leuk zo’n clubje Russ liefhebbers.

ehwatch Schreef:

Tom , jou bijnaam is toch Tomskie? Leuk zo’n
clubje Russ liefhebbers.

‘Ehwatchkie (fonetisch: Eewatsjkie’) klinkt ook goed(tu)

Mijn beste,

Fantastisch om te lezen en vooral ook om te zien dat je zoveel plezier beleeft aan al dat moois aan Russische horlogerie.
En dat TV model, daar kan je uren naar kijken. Een TV Soap aan tijdloos genot!!

Doch voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

за ваше здоровье is in deze wel op zijn plaats dacht ik :wink:
Prachtige horloges weer alhoewel ook mijn voorkeur naar de laatste zou gaan.

Ik wens je weer veel plezier met deze aanwinsten ehwatski!

mvg, Frans

ps. Ik mis Frankski al een tijdje, weet iemand iets over hem?

ps2. oei ik zie dat Russisch niet echt opgepikt wordt maar ik had proost ingevuld op deze link: http://www.woordenboek.eu/vertaling/Russisch/

Hartelijk dank!

Frankskie is morgen Igor krulsnor de gogelaar, ja echt waar. Morgen in Velp ga ik even kijken bij hem.
Drukke tijden voor hem, in de show bis.

Enne jou Rusiesh isj njet goedj

Het Russisch oppikken van het forum ook niet :wink:
Mooi dat Frank het druk heeft, doe hem de groeten alsjeblieft!

mvg, Frans

ehwatch Schreef:

Hartelijk dank!

Frankskie is morgen Igor krulsnor de gogelaar, ja
echt waar. Morgen in Velp ga ik even kijken bij
hem.
Drukke tijden voor hem, in de show bis.

Enne jou Rusiesh isj njet goedj

mooi klokjes Ehwatchski,

ik heb ook veel plzr van de Poljots chronos die ik van jou heb mogen overnemen,

Grt Hadinski