Deze wil Paolo Fanton weer gaan uitbrengen, een heel cleane mission timer met flyback Dubois Depraz uurwerk, zelfde leverancier als voor bijvoorbeeld de Aquastar Deepstar, en Dodane.
De centraal geplaatste chrono wijzers voor seconden en minuten maken het super goed afleesbaar, ook door de verhoogd geplaatste minutenring. Kroon kan ook rechts maar die zit wat laag in de kast, de meeste proefvliegers vonden links eigenlijk wel goed zitten.
Ik heb de quartz versie gehad en die beviel heel goed, en deze is beter, en kost dus ook meer…
Het project start als er 55 inschrijvingen zijn, een ouderwetse sousscription dus a la Breguet, en volg de draad op WuS of contact Paolo via zijn website waar ook de verdere info te vinden is.
Lees over de filosofie erachter en het waarom van dit design, en als je een bijzonder horloge weet te waarderen dan begrijp je dat het niet gaat om price of size, maar om The Worlds Best Timing Device !!
Je hebt bijvoorbeeld de Sinn EZM met het SZ01 uurwerk, en de Damasko DC80 die zelf een Valjoux 7750 heeft aangepast op deze wijze, maar verder zijn er volgens mij geen chrono`s met centraal geplaatste wijzers ??
En al helemaal geen Flyback functie …
Waar blijven de liefhebbers van dit type chronograaf, denk ook aan de Lemania 5100 etc ??
Polletje dan maar
Wat geeft het meeste waar voor je geld ??
Chronograaf met centrale minuten en secondenwijzers
Sinn ezm 1.1
Damasko DC80
A-13A
0stemmers
Sinn EZM 1.1
€ 5000 als je hem vindt 43 x 16mm basis V 7750
Damasko DC80
€ 2780,- 42 x 14mm basis V 7750
A-13A Flyback
€ 3600,- 42 x 16mm Dubois Depraz +sw200
Ik vind zelf een extra bezel met minuten overbodig voor dit type, daar heb je al de chrono voor … waardoor met name de Damasko en erg drukke wijzerplaat heeft. Mijn stem is voor de A-13A.
Wanneer je 3K of meer uitgeeft aan een horloge wil je toch iets meer? Dan moet er meer vanaf stralen.
Ik vind ze alledrie niet echt bijzonder en zou er denk ik op uitgekeken raken. De A-13A lijkt voor mij het meest op een 13 in een dozijn flieger. Sorry.
Ik ken het Dubois Depraz loopwerk niet, maar persoonlijk ben ik wel verliefd op het ‘zwengel’ geluid van de 7750 !
Dat zou voor mij ook gelden bij menig ander horloge maar in het geval van A-13A juist niet, een zo clean mogelijke look ( net als de boord klok van Wakmann die als model diende ) en een puur functionele tool watch. De best afleesbare timer dus.
Mooi ding, helemaal in mijn straatje. Hij is wel een stuk dikker geworden door de modulaire opbouw tot 16mm. Ik las de prijs van 2.950 op fratello en dacht: leuk en redelijke prijs maar daar komt de btw nog bovenop naar 3600 en dat vind ik dan toch wel prijzig. Als je per se een centrale minutenchronograaf wil hebben, vind ik deze wel de mooiste. Ga je er een bestellen?
Ik vind het zelf ook het beste ontwerp van alle kandidaten, maar de prijs is wel een punt, ondanks dat deze goedkoper is dan Sinn en een flyback functie biedt tov Damasko.
Het zou voor mij een echt een liefde aankoop moeten worden…en daar ben ik nog niet uit. Ik had mijn quartz versie niet moeten verkopen