Poll: Audemars Piguet Royal Oak Offshore Chronograph Navy

Een duiker mag van mij wel wat body en stoers hebben en dat hebben ze meestal ook.

Zo vind ik 1 van de Rolex duikers (weet zo even niet precies welk model, Deepsea denk ik) veel te dik in verhouding tot diameter.

Zo heeft toch ieder type horloge zijn eigen stijl en over smaak valt nooit te twisten.

1 like

Deze vond ik altijd wel redelijk duidelijk:

116660 - 116600 - 116610

6 likes

Voor mij valt dit model niet in de categorie duiker. Een duiker mag idd fors zijn, zo heb ik meerdere Panerai’s. Echter staat het mij niet aan dat ze een mooi ontwerp op steroids hebben gezet.

Wat betreft smaak; klopt, maar jij vroeg erna.

2 likes

Eerlijk gezegd vind ik hem te druk, te lomp, afgekapte cijfers op de dial, datumvenster zwart, met witte inleg en zwarte cijfers? Nee niet in balans naar mijn idee…

3 likes

Op de keper beschouwd vind ik AP een wat dubieus merk dat kermisprut maakt (qua ontwerp, niet techniek), dus wat ik nu ga schrijven gaat niet politiek correct overkomen.

Maar is dit nu een Audemars Hublot Royal Bang Ingenieurr? Ik ben de draad even kwijt. Ik weet ook nooit welk merk Genta destijds als eerste te grabbel gooide met z’n eeuwige patrijspoorten.

De wijzerplaat is foto-epileptisch druk met wafeltjes. Dan hebben ze het voor elkaar gekregen om de 10, 11 en 8 af te hakken. Beter compleet weg laten, die cijfers, want die zien er uit alsof een moderne Breitling seks heeft gehad met 1988. De overige fonts passen ook weer niet bij elkaar.

Vervolgens is de kast lelijk als de nacht. Plat, OK, maar hoekig als de hel en met lugs die totaal nutteloos voor swappers zijn. Tot slot hebben ze een chronograaf in een duikhorloge gestopt. Wie doet zoiets?

Oh, wacht, zei ik nu duikhorloge? Door die überstoere monstrositeit van een bezel zou je het gaan denken. OK, ze hebben de schroeven uitgelijnd, maar dat hele ding is nutteloos en veel te groot. Georges Kern zou het wellicht visual pollution noemen. Een duiker is het dus definitief niet, hij zou niet door de ISO komen.

Hij is wel 100m WR. Dat dan wel.

Maar dan: De kleur van de knoppen kan ik nog vergeven, totdat je oog op het datumvenster valt. Wat hebben ze in godesnaam zitten roken toen ze dat witte schijfje on dat zwarte rechthoekje stopten onder een ronde cutout? Die rechthoek lijkt op het oog een tikkie naar links te zitten, afgaande op deze foto.

Dat horloge is net masturberen met een kaasschaaf. Interessant om te bezien, maar met name pijnlijk. :-1:

13 likes

Man wat l*l je nou?!
Je hebt dit horloge nog nooit in het echt gezien.
Laat staan gedragen, ze dragen nl heel comfortabel.

Ik vind AP mooi en niet zo afgezaagd als bijv. Rolex.
En wat maakt het uit dat het wat meer afschrijft?
Daar koop je toch geen horloge voor, je koopt een horloge
omdat je het mooi vindt en graag wil dragen.

3 likes

:sweat_smile:

:rofl:
Ja als hij iets niet zo mooi vind het komt er altijd wat spetterig uit bij Fate hahaha!

Maar ik heb ook “laten liggen” gestemd.

Liever geen chrono variant van de RO voor mij. Ik vind de vintage slanke RO’s wél interessant:

Maar de moderne “extra thin” komt daar dicht bij:

Ik moet zeggen dat ik het modellenpalet van AP niet goed ken. Is dit nou een chrono met Dubois Depraz module, gezien de 5-9-12 layout? AP kenners hebben zich nog niet gemeld.

1 like

dus omdat er AP op staat en een godsvermogen kost, mag je dat “ding” niet lelijk vinden, en omdat hij het nog nooit om de pols heeft gehad?

Ik vind het ook een verschrikkelijk lelijk horloge.

4 likes

Dat is dus, hoewel ik de Yachtmaster van monsieur @jeroenderee toch ook wel erg mooi vind.

Heb alleen nooit een klik gehad met Rolex (net zoals ik dat heb met Mercedes). Vind het mooie auto’s maar niet voor mij.

1 like

Mercedes heeft ook geen klik met Rolex ? :nerd_face:

Wist je dat niet dan?

Ik denk dat je rustig kunt stellen dat dit horloge geen allemansvriend is😄

3 likes

Afgehakte indexen… no go

1 like

Niet mijn ding: duur in aanschaf (houd op dit moment zijn waarde maar dat kan veranderen), wordt gebruikt als betaalmiddel in bepaalde kringen, je bent hem zomaar een half jaar kwijt voor service/reparatie en de kosten daarvan kunnen hoog oplopen, waar je vooraf geen prijsopgave van krijgt.
Er zijn mooiere panda’s te koop.
Maar het is natuurlijk jou smaak en keus.

2 likes

Ach, ook ik associeer dit horloge vaak met jonge knulletjes met een Gucci petje en bijbehorend heuptasje , lopend op felgekleurde sneakers en zwaaiend met de arm zodat dit horloge goed zichtbaar voorbij blijft komen. Waarbij het meestal redelijk duidelijk is dat niet alles echt origineel zal zijn.
Maar er is ook nog een bekende dikke Nederlandse tv kok , waar de naam mij even van ontschoten is, die te pas en te onpas zijn AP laat zien.
Het is een beetje love it or hate it , maar goed , onderaan de streep is er maar een ding belangrijk.
Als je hem wilt en kunt betalen,… gewoon doen !
Het is in ieder geval weer eens wat anders en ik moet zeggen dat ik hem ook erg leuk vind al zal ik persoonlijk voor bijvoorbeeld de safari uitvoering gaan. Mocht ik het kunnen betalen.

Pieter.

1 like

:+1:

Jazeker wel, dat wil zeggen, andere Royal Oak chrono’s. Op meerdere plaatsen zelfs. Toegegeven, ik heb 'm niet gepast, en ik heb deze exacte kleurstelling niet staan bekijken.

Maar ja, al spoten ze 'm paars met bloemetjes (wat bij Rolex wel heel tof is), de kleur is niet wat mij stoort.

Prachtig understatement. :+1: :slight_smile: :slight_smile:

Er zijn ontwerpen en merken waar je eigenlijk niet aan mag komen omdat het klassiekers zijn of zoals bij de AP, één van de grote vier. Ik snap dat niet zo.

Genta was in 1972 z’n tijd ver vooruit. De Royal oak vind ik een modernistisch jaren 80 ontwerp, en da’s knap in 1972. Maar inmiddels leven we in 2018 en zijn modernistische jaren 80 ontwerpen niet meer van deze tijd. Sterker nog, de hierboven getoonde chrono doet me aan Rucanor slippers en 2 Unlimited denken. De vroege jaren 90 dus. :face_vomiting:

AP heeft ooit leuke dingen gedaan, net als Breitling:

Dus als je AP gaat, en het moet een Royal Oak zijn, pak dan inderdaad de discrete ultrathin die @Hieronimus aanprijst. Maar beter duik je in de back catalog van Vintage AP omdat ze ooit wel een tof merk waren. :+1:

3 likes

Laten liggen gestemd.
Ik houd hier niet van; Maar als van dit soort lelijk houdt zou ik een Hublot aanbevelen

1 like

Ik heb nee gestemd. Maar ik vind geen enkele AP RO echt mooi…

1 like

Royal oak vind ik echt supermooi, de offshore varianten echter totaal niet… :slight_smile:

2 likes

Heel gaaf, ik ben ook al een tijd aan het overwegen een RO offshore te kopen. Vanwege de grote heb ik heb nog niet aangedurft.

1 like