Situatie:
Er worden jaarlijks flink wat nieuwe modellen gepresenteerd; je smaak veranderd of ontwikkeld zich; je budget veranderd; nieuwe technieken of materialen passeren de revue… etc. etc.
De lijst met “wannahaves” wordt langer… soms valt er wat af door een NA of omdat het toch niet je ding blijkt te zijn. Maar die lijst is er toch altijd…
Dan is het moment daar: je hebt zin/tijd/budget (zelf invullen wat van toepassing) voor een NA, waarop baseer je je keuze uit die lijst?!
Wat is voor jou doorgaans de belangrijkste motivatie om dát ene horloge uit die lijst te pakken?
Ik trap af: van nature een informatiefreak en gevoelsmens. De shortlist wordt zodoende grondig onderzocht. Zodra er een keuze gemaakt gaat worden, doe ik dit puur op gevoel. En soms op toevalligheid. Je weet wel, dat “het moet gewoon zo zijn” momentje. How about you?
Waarop baseer je keuzes? Kies de belangrijkste geldend bij het gros van je NA’s
Eigen intuirie/gevoel.
Uiteindelijk ben ik ook degene die het horloge leuk moet vinden en draagt.
De rest is - voor mij - niet van doorslaggevend belang.
De belangrijkste reden staat er niet tussen: smaak!
Koop wat ik mooi vind en natuurlijk binnen het budget wat ik acceptabel acht, zo simpel kan het zijn.
Soms wordt je gewoon door een bepaald horloge dermate gegrepen dat het je niet meer los laat ook niet naarmate de tijd verstrijkt dus dan ga je uiteindelijk wel tot koop over. Lastig als het horloge reeds uit productie is want dan wordt het nog een geduldige zoektocht.
Tja, het blijft natuurlijk een heel erg gevoelsmatig en persoonlijk proces. Kan het ook niet helemaal duiden. Nou ja, een horloge moet er gewoon goed uitzien, liefst mechanisch, goed waterdicht, niet te groot, een -voor mij- reële prijs-/kwaliteitsverhouding en dan heb ik ook nog een voorkeur voor bepaalde merken. Zoiets, denk ik…