Poll: een eigen subforum voor Vintage- en Zakhorloges?

De stelling:

De laatste tijd zijn de liefhebbers van vintage- en zakhorloges dusdanig in de minderheid dat discussies over die onderwerpen dreigen onder te sneeuwen. Het is daarom een idee om een eigen subforum te maken voor deze onderwerpen. Met een subforum bedoel ik een forum binnen Horlogeforum.nl zoals ook het off-topic gedeelte dat is.

Wat vinden jullie hiervan, een eigen subforum voor Vintage- en Zakhorloges?

http://poll.qualitysign.nl/][img]http://poll.qualitysign.nl/imageresult/7355.png[/img

Opzich slim, het enige nadeel is dat ik ze allebei wil bezoeken en dat ik dan even moet switchen. Dat is verder geen hele grote moeite maar het enige nadeel wat ik kan bedenken…

Vind ik een zeer goed idee
Ik ken maar één ander forum, dat dat al doet en daar bezoek ik alleen de afdeling vintage.
De verhouding op dat forum is 5051 discen in de afdeling modern en 1312 in de afdeling vintage (toestand nu). Dat is dus ca. 1/5 van het totaal voor de vintage.

Maar als je de moeite voor die paar mensen niet schuwt, wat mij betreft erg graag.

Mijn beste,

Als je deze stelling niet had aangekaart had ik de huidige situatie prima gevonden.

Er dienen zich op het ogenblik inderdaad meer discussies aan over hedendaagse horloges. Maar als er een discussie of een nieuwe aanwinst wordt getoond over een vintage of zakhorloge dan lees ik die in ieder geval ook. ‘Zeker en vast’.

Doch zoals je suggereert dat de liefhebbers van vintage- en zakhorloges dusdanig in de minderheid zijn en dreigen onder te sneeuwen is een feit. Maar dat betekend niet automatisch dat een subforum hier verandering in zal brengen. Immers als er voor dit subforum te weinig aanbod is dreigt het al snel een monoloog te worden.

Met andere woorden “ik ben nieuwsgierig”. En vanuit deze nieuwsgierigheid gun ik het subforum; ’het voordeel van de twijfel’
Succes!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Waarbij ik wil opmerken dat het natuurlijk altijd weer terug te draaien is als het net zo’n succes blijkt als Horloge.tv :smiley:

Je kunt ook Seiko een eigen afdeling geven, raak je ook heel wat posts kwijt. :smiley:

Maar even serieus:

Er zijn inderdaad toch wel een aantal vintage liefhebbers die wellicht wat ondergesneeuwd raken en dat is jammer.
Dit zou inderdaad één van de oplossing kunnen zijn.

Ik heb ook Forums gezien, waar je een apart onderdeel hebt voor nieuwe aanwinsten, alsmede nieuwe introductie, wellicht ook een optie.

Nadeel is dat je veel moet switchen (is al genoemd) maar daar sluit ik mij wel bij aan.
Wellicht dat het een permanent item kan worden net als dit topic.

Absoluut voor!!
Eigenlijk kijk ik het meeste naar de vintage aanwinsten die iedereen post. Wellicht gewoon het gehele forum splitsen, dat je in de openingspagina een topic ‘vintage’ krijgt waarin je dan alle onderwerpen die we nu hebben ook voor vintage hebt…
Henrik veel plezier met je aanwinsten en je ‘info’ project…
Grt ger

Ik ben niet voor, maar heb geen overwegende bezwaren.

Nee, niet voor.
Aardige van dit forum nù is dat je oud en nieuw vriendelijk naast elkaar ziet staan.
En tezijde: krijgen we dan ook een subforum voor Seiko? en/of een splitsing in Quartz en Non-Quartz?

Maar àls het dan toch met gaan gebeuren, definieer dan wel heel helder en duidelijk vanaf wanneer we het over “vintage” hebben!

Lijkt mij ook ja. Een duidelijke omschrijving wat de definitie van vintage horloges zijn en dus niet dat iedereen dat zelf mag bedenken. Ben dus zeker voor. Succes!

ik vindt het een onzettend goed idee gr hans

Hmm, ik ben niet onverdeeld voor.
Maar dat komt denkik omdat ik beide waardeer. Als het gesplitst wordt moet ik maar gewoon twee fora lezen…

Groeten,

Martin

“Vintages” zijn de moeders en vaders van de huidige horloges en vormen dikwijls het referentiekader waarmee nieuwe horloges tegen het licht kunnen gehouden worden.

Neem nou gewoon het feit dat bijna alle moderne horloges met slechts enkele standaardkalibers worden geproduceerd, terwijl je bij vintages honderden prachtige originele manufactuurkalibers terugvindt in bijna alle prijsklassen.

Een forum voor de échte horlogeliefhebber moet juist dit aspect extra in de verf zetten voor jonge of nieuwe leden die weinig of geen weet hebben van deze rijkdom.

De huidige mix geeft aan iedereen de kans om alle aspecten van zowel oude als nieuwe horloges in één forumlijst tegen te komen.

Vandaar dat ik absoluut géén voorstander ben om dit op te splitsen.

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

Volledig eens met Chris (Morse). Geen splitsing.
Dat er dan een sub gemaakt worden voor de "nieuwe " aanwinsten.
Nu bekijk je meer en ga je ook eens kijken naar bv. nieuwe aanwinsten, er moest maar eens een vintage tussen staan.
Nu scroll je over de topics en lees je wat je denkt interessant te vinden.
Switchen tussen twee subfora zal al direct de lezers ook splitsen.

http://www.seikoforum.nl/ bestaat al :wink:

Wat is hier de bedoeling van Henrik? Interesant…:o

Nu ik nog even nadenk over dit onderwerp wellicht een suggestie.

In het Algemene deel zitten over de 200 pagina’s, waarvan wellicht daadwerkelijk de laatste 5 of 10 bekeken worden. Zelf kom ik meestal niet verder dan de 1e twee pagina’s.

Om toch tegemoet te komen om iets met de vintage draadjes te doen is ze wellicht te archiveren in een apart onderdeel, bijv. na één maand.
Voor degene die nog eens iets teruglezen wil, wellicht handig.

Hehehehe,

Heb je het domein gauw geregistreerd?

:smiley:

Aangezien ik niet over het grote geld beschik voor nieuwe horloges van de merken waar mijn specifieke belangstelling naar uitgaat, lijkt mij het wel een goed idee om een subforum te maken voor de wat oudere 2e hansjes. Als hierin ook nog iets kan komen als naslagwerk van oude calibers c.q. adressen van fourniturenwinkels etc. dan is het helemaal een feest.
Maar ik heb meelij met de maker hiervan. die heeft dan geen tijd meer om naar zijn eigen horloges te staren.

dat is het nadeel van ons als horlogefreek, die willen altijd het ultieme.

Succes

De zoekfunctie is er voor de andere 195 pagina’s :smiley: