Poll: Een eigen subforum voor zakhorlogeliefhebbers?

Er is een grote groep verzamelaars van zakhorloges in Nederland en Belgie maar het aantal posts erover op het forum is erg klein. Nu kan het zijn dat een zakhorlogeverzamelaar een forum dat toch vooral op polshorloges gericht is niet zo ziet zitten, een post over zakhorloges levert vaak ook slechts enkele reacties op. Maar het kan ook zijn dat zakhorlogeverzamelaars geen behoefte hebben aan een forum of misschien is er al een forum voor.

Daarom deze vraag, zou een subforum voor zakhorloge-enthousiastelingen binnen horlogeforum.nl (zoals bijvoorbeeld het “Off Topic” of het “Ervaring met Verkopers” gedeelte) een aanwinst zijn en zakhorlogeverzamelaars een goede eigen plek bieden om over hun hobby te posten? Of denken jullie dat de zakhorlogeliefhebbers die willen posten dat al doen en dit slechts voor opsplitsing van het hoofdforum zal zorgen?

[center]Is een subforum voor zakhorlogeliefhebbers (binnen horlogeforum.nl) een aanwinst of slechts een opsplitsing?

http://poll.qualitysign.nl/][img]http://poll.qualitysign.nl/imageresult/8566.png[/img
[/center]

Een nieuw forum zal slechts een opsplitsing zijn.
In de titel " Onderwerp" wordt meestal vermeld als het over een zakhorloge gaat en wordt dan ook alleen gelezen door geinteresseerden, denk ik toch.

Het KAN natuurlijk zijn dat als er een subforum is er meer bezoekers komen.

Ik hoop dat een subforum voor een nieuwe groep bezoekers/posters zal leiden. Er zijn vrij weinig mensen op het forum die zakhorloges verzamelen en op Mario na schiet me ook zo snel even niemand te binnen die als voornaamste verzamelgebied zakhorloges heeft. Maar er zijn er toch genoeg zou je zeggen?
Als er zo’n groep is en op een eigen forum een comunity weet te vormen krijg je natuurlijk ook “kruisbestuiving” wat ook weer heel leuk kan zijn.

Een subforum moet je overigens zien als een eigen afdeling binnen horlogeforum.nl zoals “Off Topic” en “Ervaring met Verkopers”.

Mijn beste,

In eerste instantie dacht ik dat het een aparte afdeling buiten horlogeforum.nl zou zijn. Dat lijkt mij geen goede zaak, veel te veel versnippering binnen het woord ‘Horloge’. Nu ik de uitleg van Henrik heb gelezen begrijp ik dat het een eigen afdeling (subforum) binnen horlogeforum.nl blijft. Dit vind ik een goede zaak. Als dit dus wordt verstaan onder opsplitsing zeg ik volmondig JA .(tu)

Orologio Signaturis Temporis

Op welk forum komen marriages dan? :smiley:

Ligt aan het eindresultaat :smiley:

Heb gestemd voor opsplitsing, heb onlangs mijn eerste gekocht, ondanks dat ik er weinig vanaf weet. Dus een eigen forumsectie vind ik wel een pluspunt. Vergemakkelijkt ook het zoeken naar info erover.

Ik was al zo verbaasd over de vele stemmen op opsplitsing… :smiley:
Een stem op opsplitsing is dat je tegen een apart forum bent voor zakhorloges. Zijn er nog meer personen die dit verkeerd hebben begrepen, dan doen we het even opnieuw?

Stand na 18 stemmen:
Aanwinst 16,7
Opsplitsing 72,2
Weet niet 11,1

ehh, ik bedoel dat er in het ‘menu’ “algemene horlogepraat, off topic, evaring met verkopers (enz)” een keuze voor zakhorloges bij moet komen. Daarom heb ik voor splitsing gekozen.

Groeten,

Stefan

Daar was ik al bang voor en ik snap de verwarring, ik heb de omschrijving van de keuzes aangepast, ik denk dat het nu duidelijker is.

Prima Henrik,

Ik kan alleen niet opnieuw stemmen… Maar je weet nu in ieder geval wat ik bedoel. Zelf heb ik niet zo veel met zakhorloges, maar ik denk toch dat ik er af en toe wel op zou kijken, gewoon uit algemene interesse. Ik denk ook dat mensen die er wel écht in geinteresseerd zijn op een nieuw subforum meer de vrijheid hebben om meer over dat onderwerp uit te weidden.

Groeten,

Stefan

Mijn beste,

Kan ook niet meer stemmen. Zit op de zelfde golflengte als ‘Stefanmol’

Orologio Signaturis Temporis

Ai, dan heb ik het verkeerd begrepen, ik bedoelde als apart onderdeel van dit forum, net zoals voor- en na en dergelijke…

In het verleden heb ik ook wel gedacht zal ik dit nu posten, er is vast geen interesse voor?
Maar uiteindelijk toch een keer gedaan, en dan zie je toch veel positieve reacties!

Ik ben wel benieuwd naar wat jij hebt gestemd Mario, als groot zakhorloge liefhebber?

ik heb gekozen voor “aanwinst” dus een subforum voor zakhorloges, wellicht dat dat nieuwe zakhorloge liefhebbers aantrekt, lijkt me leuk.

Een paar puntjes:

  • denk dat met wat meer informatie diezelfde liefhebbers ook wel op dit algemene forum zouden komen: iemand die dit forum ontdekt ziet nergens waar het nou precies over mag gaan, veel fora hebben een soort van beknopte intro waar je kunt lezen wat de interessegebieden zijn, neemt toch wel een barriere weg als je wat wilt posten en je bent er niet zeker van of je wel op de goede plek bent.
  • ben er niet zeker van of onder zakhorlogeliefhebbers erg veel animo is voor een forum, ook op andere “vintage” horlogefora wordt erg weinig over zakhorloges gepost.

Ik ben benieuwd wat er uit komt!

Groet,
Paul

natuurlijk heb ik aanwinst gestemd…

Krijgen we dan ook een subforum voor high-end quartzen ? Plies ???
Als je Nivel…(moeilijke naam) mag geloven, zijn die dingen binnenkort een fortuin waard. :wink:

Ik heb gestemd op geen apart forum. Daar heb ik na het lezen van de berichten echter spijt van. Ik begreep dat er een heel nieuw forum werd bedoeld. Ik zou het jammer vinden om de posts over zakhorloges hier te moeten missen. Ik heb er zelf dan wel geen, maar vind het wel leuk en leerzaam om er over te lezen. En ik heb in het verleden al besloten om niet nog een horlogeforum naast deze bij te houden…

Ik begrijp echter dat er een subforum wordt bedoeld. Uiteraard heb ik daar geen bezwaar tegen.

Gerwin
Edit: tikfoutje.

ik ben tegen een opsplitsing.

ik vind zakhorloges erg leuk, maar verzamel ze niet. ik ben bang dat als er een opsplitsing komt ik er helemaal niets meer van mee krijg ( het zo veelste forum waar ik lid van zou moeten worden om op de hoogte te blijven ).