-Poll- Hamilton Pan-Europ of Certina DS Action Diver?

  • Hamilton Pan-Europ
  • Certina DS Action Diver

0 stemmers

Graag jullie mening. Ga mezelf voor de feestdagen een horloge cadeau doen. De 2 kanshebbers zijn; de Hamilton Pan-Europ en de Certina DS Action Diver. Ze hebben alle 2 een aangepast ETA 2836-2 uurwerk met een gangreserve van 80 uur. Van de 2 lijkt mij de Certina de meeste “bang for buck” te geven; 300m WR (gecertificeerde duiker), AR coating, stalen band met duikersextensie en zo’n 200 Euro goedkoper dan de Hamilton.
Aan de andere kant denk ik dat die naast mijn blauwe SMPc 300m, ik er rap op uitgekeken ga zijn.

Dan de Hamilton, heel mooi uniek design maar… Deze heeft maar een WR van 50m, volgens mij geen AR coating en geen stalen band (wel een tweede Nato bandje). Nu denk dat hier ook geen stalen band op zou staan maar dan zou hij ook wel wat minder mogen kosten vind ik.

Is die Pan-Europ zen 200 Euro meer waard tov de Certina?

2 likes

Ik denk dat het nogal verschillende horloges zijn om rechtstreeks te vergelijken… De Certina is een degelijke duiker, maar als je de Omega Seamaster al hebt zie ik niet hoe de Certina daar tegenop kan. De Hamilton is fris sportief met een eigen smoel. Of die het geld waard is ligt er vooral aan hoe erg je valt voor het ontwerp.

1 like

Voor wat je krijgt is de Certina de winnaar. Het design van de Hamilton spreekt me persoonlijk meer aan, maar die dagaanduiding is er echt wel teveel aan. Beiden zijn wel erg fors qua maat .

Voor looks zou ik voor de Hamilton gaan. Met de specs en de prijs ben ik niet bekend.

De hamilton’s design is voor mij iets too much… automatische trofee voor de certina dan maar😅

De Hamilton. Zet die eens op een prachtige bruine leren band! :smiling_face_with_three_hearts:

De Hamilton op een leren band, frisse verschijning en duiken doen de meesten er toch niet mee! :wink:

Voor mij zou het de Hamilton zijn, meer onderscheidend qua design. En de combi op een cognac kleurige vintage stijl lederen band lijkt me top.

1 like

Ik zou voor de Certina gaan!
Veel meer horloge voor je geld en een mooie duiker.

Ik heb een zwak voor pillow-shaped cases, dus de Hamilton :slightly_smiling_face:.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Certina :+1:

Certina, zonder twijfel.
Ik gruwel sowieso al van '“day date” horloges.

De Hamilton is prachtig en aparter. Die kleur, die witte ring op de plaat.

1 like

Benieuwd welk bandje jij hierbij zou uitkiezen!

2 likes

Deze komt binnenkort op de markt. Is toch ook mooi.

5 likes

Poeh, 2 totaal verschillende uurwerken. Dan is de vraag waar je hart meer naar uit gaat. Welk uurwerk meer waard is vind ik dan niet eens zo heel relevant (in dat geval denk ik dat de Certina meer een safe bet is).

Vind de Hamilton zo op oog wel gaver. Weer eens wat anders. Een horloge die schreeuwt om een toffe roadtrip. Lederen autohandschoentjes aan en gaan.

1 like

Dat is gemeen :joy::joy:

Zoiets denk ik.

IMG_0634F1.1__41807.1477059764

PS. die Certina is voor een leuke prijs bij Jaap op zijn site te koop.

2 likes

Hamilton op mesh gehad. Dat stond hem erg leuk. Overigens droeg hij aan de kleine kant

Ik vind de Certina DS Action wat tijdlozer hier en ik moest erop stemmen, want ik heb er zelf ook een!

3 likes