Poll: Horloge bij

een gerelateerde gelegenheid. Herkennen jullie dat? Een Monaco wanneer je een stukje gaat racen, een PO of SMP om als je naar de nieuwe Bond gaat? Zit net Apollo 13 te kijken en kreeg flink trek in m’n Speedy. Wat blij dat ik die niet naar de kluis had gebracht :smiley:

Maar hebben jullie dat ook, dat je een speciaal horloge omdoet voor gerelateerde gelegenheden?

Poll: Horloge bij gerelateerde gelegenheden

• Ja http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=387669&aid=1
  • Soms http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=387669&aid=2
  • Nee http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=387669&aid=3

[sup]Tussenstand:[/sup]

• Tuurlijk! Bij heftiger werk geen dress watch of een breekbare vintage, bij een bijzondere gelegenheid een bijzonderder horloge, bij zwemmen minstens 200m waterdicht, als je daar een horloge-liefhebber gaat even een mooi horloge pakken etc, etc.

Het gaat bij mij nog niet zover dat ik voor elke film mijn horloge moet wisselen:D

Mauzer Schreef:

Tuurlijk! Bij heftiger werk geen dress watch of
    een breekbare vintage, bij een bijzondere
    gelegenheid een bijzonderder horloge, bij zwemmen
    minstens 200m waterdicht, als je daar een
    horloge-liefhebber gaat even een mooi horloge
    pakken etc, etc.

Dat snap ik.

Het gaat bij mij nog niet zover dat ik voor elke
    film mijn horloge moet wisselen:D

Dat bedoel ik. Een Groen-Gele G-shock als je naar een ADO Den Haag voetbalwedstrijd gaat, als het Koningsdag is je Oranje Monster, als Men In Black 4 ooit uitkomt dan je Hamilton Ventura om, als 't nieuwe seizoen van 24 uitkomt je MTM Black Hawk om, etc. etc.

Ja natuurlijk. Deze zomer naar een jazz festival geweest en toen had ik de Oris Frank Sinatra omgedaan :).

Ik was alleen vergeten de Magrette Brass om te doen toen ik naar een concert ging waar een 8-koppige blazerssectie (=brass band in het engels) een prominente rol in speelde. Daar baalde ik toen wel een beetje van ;).

Bij bezoek aan mijn broer en/of zijn kinderen altijd het horloge van mijn vader.

Als ik moet optreden met m’n sambaband altijd een G-Shock, maar da’s gewoon uit praktische overwegingen. Dat rammen op een surdo lijkt me gewoon niet zo fijn voor een mechanisch horloge.

Toen Andre Kuipers rondjes boven ons hoofd aan het draaien was heb ik bijna uitsluitend mijn Speedie en X33 gedragen. Bij belangrijke voetbalwedstrijden (zover die bestaan ;)) van Nederland of Ajax draag ik meestal mijn Soccertimer en de bij de laatste Bondfilms heb ik in de bioscoop toch altijd mijn GMT gedragen.

altijd dus, ik draag nooit een horloge zomaar. Altijd bewust een bepaalde.

Jazeker, er is een werkhorloge (Seiko5 militairy), een horloge voor optredens (bruut wit Monster), en een horloge voor politieke bijeenkomsten (Vostok :slight_smile: )
    En een dresswatch voor het sjieke moment, of als ik op zondagochtend naar een klassiek concert luister.

Jep, als ik zwaar werk moet gaan doen, doe ik mijn oudere horloge om en bij speciale gelegenheden mijn dress-watch. :slight_smile:

Probeer het horloge i.d.d. wel altijd aan de gelegenheid aan te passen.
    Afgelopen vrijdag bijvoorbeeld een bruiloft en dan doe ik natuurlijk een dresswatch om de pols.

Ik maak de keuze voor een bepaald horloge altijd afhankelijk van de omstandigheden. :wink: