Poll : Hulp nodig bij keuze voor kleur nieuw Ko horloge bandje...

Onze @Ko-Banden gaat een mooie nieuwe band maken voor mijn Tudor Heritage Ranger. In principe wordt het dezelfde band die @illewoare ooit door Ko heeft laten maken. Echter ik twijfel nog erg tussen 2 kleuren en hoop dat jullie kunnen helpen bij deze toch wel lastige keuze. :blush:

De eerste is bruin met een lichte structuur en de tweede is qua kleur meer richting cognac/roodbruin. De huidige band heeft ook wat rood erin wat mooi staat bij de rode secondewijzer.

Ben benieuwd naar de meningen. Alvast dank voor de input. :+1:

Links : bruin
Rechts : cognac/roodbruin.


  • bruin (links)
  • cognac (rechts)

0 stemmers

Voor het idee…de huidige band toentertijd in nieuwstaat…

En de band momenteel…iets donkerder geworden na verloop van tijd.

2 likes

Hmm. Kloppen je links/rechts labels?

Vind links meer cognac dan rechts

Tot nu toe 50/50, dus maakt het niet uit :joy:

Mischien heb je gelijk. Kan de poll opties nu niet meer aanpassen.

Links : bruin
Rechts : cognac/roodbruin.

Die linkse lijkt me wat meer structuur te hebben, de rechtse gaat wat naar het bordeaux op? Zeker als je weet dat het leer nog zal verdonkeren, zou ik links nemen :slight_smile:

Leuke vooruitzichten, een nieuwe Ko strap op maat :smile:

1 like

Thx Jasper. :smile::+1:

De Poll neigt inmiddels ook naar bruin…

2 likes

Het wordt een overduidelijke overwinning voor links, zo te zien.

Maar anderzijds is natuurlijk dit ook een polletje waard: Wat flippert hij eerst?

  • Bandje
  • Tudor

0 stemmers

2 likes

:laughing: schavuit!

1 like

Zo moeilijk. Want een gebruikt bandje ziet er over een poosje toch weer totaal anders uit… Maar voor een paar tientjes verschil heb je ze allebei en maar 1x verzendkosten… Win-win :smile:

Ze passen sowieso allebei wel.

1 like

Heb ik idd aan gedacht. En kan natuurlijk naderhand ook altijd nog gewoon de tweede band bij Ko laten maken.

Zo’n band, ik weet niet of dit suède of rough leer is. Maar die staat de ranger nog beter dan deze
black bay denk ik.

Plus de bruin lederen van je eerste post.

2 likes

Ja mooie band en heb ik in de collectie (20mm ipv 22).

De Ranger heeft echter een up-side-down vlindersluiting en vandaar dat @Ko-Banden wordt ingeschakeld…onze left-handed up-side-down genius…beetje zoals deze kerel…:wink:

5 likes

Vind dat leer met grain ( struktuur ) beter :ok_hand:

1 like

Ik kan geen keuze maken :sweat_smile:

image

2 likes

:laughing: erg toepasselijk…nog meer dan je zou denken. :wink:

Precies dit. Waarom niet iets spannenders?

Voor de sluiting zou ik zelf een allrounder bestellen. Je kan dan nog wat extra’s bestellen om te swappen met normale afmetingen.

1 like

Ik snap dit niet.

Beide plus eentje extra door @Ko-Banden laten maken geheel naar zijn eigen idee/inzicht.

Echt, dat is zo f#cking leuk!

En hopla, meteen mooie verzameling super bandjes erbij. Tadaaaaa