Poll: IWC Portuguese of JLC Ultra Thin Moon (black dials)

Prachtig horloge! deze had ik in mijn bezit en is inderdaad erg mooi.
De 7 days IWC had ik ook in mijn bezit en ik wil wel iets kwijt over rotor. Deze is namelijk erg groot en zwaar, waardoor het lagertje soms kapot draait en tegen het glasje gaat tikken. Dure grap en enkel door IWC te repareren.

1 like

Beide schitterend.

De JLC is prachtig verfijnd, heeft een klassieke uitstraling en doet m.i. daardoor ook veel ouwelijker aan. Prachtige keus voor als je 50+ bent en vooral in minder trendy kleding rondstapt.

De IWC is stijlvol maar wat stoerder en moderner. Een horloge dat prima matcht met een pak maar ook waanzinnig goed smart casual te dragen is (bijv. jeans met wit maatshirt). Ideale keus voor de young professional (leeftijd, zeg, van 30 tot 50) die zijn doordeweekse horloge ook in het weekend wil dragen.

Zelf heb ik voor de 7 days power reserve gekozen (met zilveren wijzerplaat en geblauwde wijzers/uren) die imho het midden houdt tussen de JLC en de zwarte uitvoering van de Portugieser. Net een tandje klassieker maar weer net niet te. Tot op de dag van vandaag geen spijt van en zal vermoedelijk altijd onderdeel blijven van het permanente deel van mijn collectie.

Succes met je keuze en veel voorpret gewenst!!

Cheers
:sunglasses:
Otto

3 likes

Groot fan van JLC en ook dit specifieke model. Los van afmetingen, want ik heb de IWC nog niet om de pols gehad vind ik deze echter mooier. Oogt sportiever door de dubbele subdial.

1 like

JLC omdat het manufactuur is, IWC is ETA, VJ ect, pas vanaf 15K krijgt IWC manufactuur dacht ik

Daarom op ā€˜feelingā€™ by far JLC, al is de vormgeving van de IWC erg fraai en het uurwerk via de zichr
Bodem ā€˜artā€™ maar de feeling blijft er voor mij in achter

2 likes

Allebei echt heel mooi. Ik kon bijna geen keuze maken, hoewel ik een beetje over het formaat van de IWC twijfelde. 39 mm vind ik meestal net iets prettiger.
Via een korte Google zoektocht stuitte ik op de onderstaande foto, waaruit blijkt dat de IWC voor
mij persoonlijk toch echt te groot zou zijn. Maar ik ken jouw polsen niet, dus wellicht dat dat bij jou weer anders is.

4 likes

De JLC heeft een verfijndere uitstraling, de IWC lijkt meer op een aardappelboer

2 likes

Om het misschien nog complexer te maken; hieraan gedacht ???
https://frederiqueconstant.com/watch-finder/manufacture/manufacture-slimline-moonphase-fc-705n4s6/

1 like

Een moeilijkeā€¦ Ik vind beiden knap.

Ik zou persoonlijk gaan voor de JLC. Ik vind dat dit horloge net iets specialer is en dat het merk als geheel een mooiere uitstraling heeft.

My two cents :sunglasses:

1 like

Voor iemand die twijfelt tussen getoonde modellen van JLC en IWC gaat dit stukje Neerlands trots hem niet worden, dunkt meā€¦

Vind de IWC (veel) mooier dan de JLC.
Enige commentaar op de iwc is idd de maat. Maar puur het design/ontwerk is die van IWC voor mij de winnaar tov de JLC

IWC is te groot.

JLC +1 dus!