Poll: IWC Portuguese of JLC Ultra Thin Moon (black dials)

HF,
Ik ben momenteel aan het kijken naar een mooie upgrade. De keuze is momenteel tussen onderstaande 2 opties, een JLC en een IWC.
Beiden met zwarte plaat en zwarte lederen band. Benieuwd wat jullie top pick zou zijn (en waarom)…

Neig momenteel naar de IWC omdat het vooral smart casual (overhemd/jasje) gedragen wordt, de JLC is wellicht iets te dressy. De moonphase van de JLC is wel weer een toffe extra.

  • Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Moonphase
  • IWC Portuguese 7 Day

0 stemmers

De IWC:

De JLC:

7 likes

JLC , all day every day

4 likes

Heel verschillende horloges, maar sowieso dubbel en dwars de JLC!!
Vind de IWC daarbij vergeleken maar een lompe verschijning. Uiteraard is overdrijven ook een vak.

@tompj; Gooi eens een paar echte foto’s hier neer!

3 likes

JLC. Weinig merken die eenvoud zo veelzijdig er uit kunnen laten zien.

2 likes

Sowieso de JLC omdat deze 39mm op 9,9mm is tov de IWC, deze is 42,3mm op 14,5mm dik.

Maar ik ken een collega met een handwound portugieser, heel mooi! De uurwerken zijn ook schitterend om naar te kijken, maar dat geldt voor JLC natuurlijk ook :blush: nog een paar prentjes:

5 likes

Mijn horlogehart zegt JLC maar ik vind de IWC eigenlijk stiekem wel mooier. Ik zou ik dus voor de IWC gaan :facepunch:t2:

2 likes

Niks mis met die IWC, maar wat een beauty die JWC :heart_eyes:

1 like

Allebei schitterend maar de JLC wint het. De maat is ook mooier mijn inziens.

1 like

Twee heerlijke opties, maar het hangt mijn inziens erg af van jouw polsmaat en kleding style. Ik vind de IWC prachtig maar erg fors, qua diameter en hoogte. Ik vind beide goed passen onder een jasje, maar de JLC is natuurlijk absolute topper bij een pak.

Mijn keuze zou absoluut de JLC zijn.

2 likes

Met zwarte dial de JLC. Deed de witte IWC mee dan die. :sweat_smile:

1 like

Graag!

Mijn voorkeur zal duidelijk zijn.

De IWC is inderdaad sportiever, maar veel te groot voor een dergelijk horloge. Kan wat mij betreft ook niet in de schaduw staan van de JLC. Veel verfijnder.

14 likes

Mozeskriebel wat is die JLC lekker zeg :star_struck:

2 likes

@Ralph1 Dit is een topic voor jou om te volgen.

Lastig keuze, beide heel erg mooi. Ik zou denk ik toch voor de JLC vanwege de maat gaan. Past beter als dresser.

2 likes

JLC!!!

10 likes

De JLC is inderdaad nogal dressy, maar wel bijzonder mooi! Ik vind de IWC net te dik met de 14,5mm. Maar beide zijn natuurlijk prachtige horloges. Ik zie hoe dan ook uit naar de NA

1 like

JLC, alles klopt aan dit horloge.

2 likes

Alhoewel ik een IWC fan ben, in dit geval zonder twijfel de JLC. Een vd meest geslaagde modellen van JLC momenteel.

2 likes

Ik ga met @royke74 mee, vind de IWC ook nét iets mooier.

2 likes

Voor mij de IWC #khebbumzellufook

Voor mij alleen 2 onvergelijkbare horloges. De JLC is ruim 3mm kleiner en veel dunner. Met mijn 19cm polsomtrek was het dus een ‘No go’!

Het antwoord in deze is dus echt super persoonlijk…! Voor mij de IWC

1 like

Ik vind de IWC net iets te dik voor de dressy uitstraling die het wilt uitdragen. Sowieso het probleem van IWC de laatste jaren. Veels te dik. Net als Omega. Met hun uurwerken kan het ook niet dunner.

De JLC heeft betere verhoudingen en meer klassiek design. Doet me verder weinig.

Zoals al reeds genoemd, een hand wound Portugieser (1993) is best of both worlds mijns inziens. Heeft weer net wat meer “pedigree” dan de JLC.

image

3 likes