[Poll] Krassen, krassen, krassen: nieuw vs gebruikt

Je bedoelt andersom… dat je dochter van 23 dan mama zegt die je nieuwe vlam van 20…

Ik merk wel dat hoe ouder ik word hoe rekbaarder bepaalde principes zijn. Want ze zien er wel veel mooier uit dan m’n leeftijdsgenoten. En als ik naar het contingent mensen van 68 kijk… Daar zit letterlijk niemand bij met wie ik nog iet zou willen doen. Yuck.

Ik voorzie een monnikenbestaan in m’n toekomst, want ik verwacht niet veel vrouwen van 35 te gaan vinden waarvan ik de handjes op elkaar krijg voor mij. Dat is nu al geen dagelijks fenomeen.

Of ik moet een mooi potje prostitutie-en-pillengeld hebben tegen die tijd. Unga Bunga!

En zo is dat, gaat ook op voor vrouwen dit trouwens.

Dat…🫣:rofl::rofl:

1 like

En dan zakgeld vragen aan ‘mama’ :yum: (pa betaalt uiteindelijk toch :upside_down_face: )

On topic: na 175 stemmen geeft 59% de voorkeur aan ‘eigen krassen eerst’…

Tweedehands is niet automatisch krassen. Ik heb al mijn horloges die ik nu heb tweedehands gekocht, maar allemaal zonder krassen. Het heeft me een boel geld bespaard.

2 likes

Tweedehands/vintage kopen. Dan opknappen en poetsen. Daarna weer eigen krassen.

1 like

Mij valt op dat sommige horloges véél sneller krassen dan andere. Fabrikanten zouden hier meer aandacht aan kunnen besteden. Er lijkt ook weinig relatie te bestaan tussen prijs en krasbestendigheid. Sommige peperdure horloges krassen al als je ernaar kijkt lijkt het wel Bijvoorbeeld GS. Sommige redelijker geprijsde Duitsers doen dat veel beter, Sinn, sommige modellen van Archimede. Door harding, coatings of andere legeringen valt er veel te bereiken.

2 likes

Zelf koop ik geen tweedehands waar, op geen enkel gebied, ook niet op horlogevlak, vanwege: 1. je kunt nooit weten of ermee gerommeld is binnenin en & 2. het idee van een onhygiënisch gevoel te krijgen. Ik weet, dat alles schoongemaakt kan worden, maar het idee van ‘onzeligheid’ overheerst bij mij dan toch weer. :wink:

1 like

FYI … Studies over het Dialect van Zelhem 1542 en § 64, noemt onzelig, vuil, goor.
:smiley:

Hmm…afwijkende mening hier: Horloges met krassen die niet door mij gemaakt zijn draag ik met veel plezier.
Ten eerste omdat de prijs er dan ook naar is.
Ten tweede biedt het mij de mogelijkheid om horloges te kopen die anders buiten mijn budget zouden liggen.
Ten derde maakt een krasje meer dan ook niet zo uit, alhoewel ik er zelf heel voorzichtig mee ben.

Bij goedkopere horloges koop ik dan wel weer nieuw.

4 likes

Wel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik ga weliswaar voorzichtig met mijn horloges om (ik draag ze sowieso wel) maar “nieuwstaat zonder krasje”? Dat lukt me dus nooit. Alleen al het deskdiven veroorzaakt krassen op clasp/bracelet. Verder gebeurd het me regelmatig dat ik ergens tegenaan tik.

2 likes

Ik ben me er altijd van bewust dat ik geen krassen moet veroorzaken op mijn horloges. Dus op alle plaatsen waar ik met mijn arm dicht langs een muur of ander oppervlak kom, ben ik me daarvan bewust. Deskdives heb ik nooit, omdat ik bij computerwerk e.d. mijn horloges onder mijn manchet draag (en dan alsnog heel voorzichtig ben). Dit is voor mij een tweede natuur, zodat het voor mij normaal is om zo voorzichtig te zijn (d.w.z. geen extra inspanning).

1 like

Okay, knap, die voorzichtigheid als 2e natuur. Ik draag bij dit weer polo’s of overhemden met korte mouw. Daar zou de mogelijkheid om het horloge onder een macht te dragen voor mij al ophouden.