[Poll] Krassen, krassen, krassen: nieuw vs gebruikt

Ik zat te denken: ik heb eigenlijk - vooral met een horloge op bracelet - het liefst een nieuwe want dan zijn alle krassen / patina / beschadigingen etc. door mijzelf veroorzaakt en dat draagt denk ik bij aan de ‘persoonlijke beleving’ van het horloge of zoiets. Soort van graffiti op je horloge van ‘Ik was hier’, die keer dat je uitgleed over een bananenschil en je horloge schade opliep, dat werk etc. Wellicht maakt dat anderen dan weer geen zak uit.

Tijd voor een poll dus:

Maakt het je iets uit of krassen etc. op je horloge door jou zijn gemaakt of door een ander?
  • Ja, ik maak het liefst mijn eigen krassen / patina
  • Nee, maakt mij niets uit
  • O o o o o Joop Doderer (ofwel: ik wil alleen de resultaten zien)

0 stemmers

Mariska van de Pijnakker

G-Shock GMW-B5000D, 2 1/4 jaar oud, ‘eigen’ krassen / patina

4 likes

ik zou helemaal gek worden als iemand anders krassen op mijn horloge maakt! :roll_eyes:

8 likes

Heb je nog meer van dit soort geweldige vragen?:woozy_face::expressionless:

6 likes

Eigen krassen eerst. Tweedehands kopen doe ik het liefst in zo goed mogelijke staat, iets in me wil zelf de meeste kilometers gemaakt hebben, want dan weet je tenminste wat de geschiedenis is. Zowel qua onderhoud als qua gebruik.

9 likes

Vast wel :rofl:

Ja die kras toen ik op een druiligere woensdag avond met de clasp tegen een winkelwagentje van de Alber Heijn kletterde. Wat een memorabele kras was dat!

4 likes

image

19 likes

Horror dag. :thinking:

1 like

Ben er nog niet uit. Of eigenlijk wel. Geen krassen. Nieuw kopen. Zelf de schade maar toebrengen. Al is het dan des te pijnlijker dat je de volle mep betaald en alsnog een kras veroorzaakt. De rationeel rekenende mens in mij zegt “doet u maar een gebruikt exemplaar”, terwijl de liefhebber in mij zegt “nieuw!”. 't is geen rationele hobby… Ik ga stemmen.

2 likes

Mariska vd Pijnakker :joy::joy::joy:

Eigen patina is de beste. Of die van de kids dan.
Foto’s vers vd pols :sweat_smile:

2 likes

Ligt aan waarvoor ik het horloge ga gebruiken, als het vooral op strand en de tuin wordt dan krijgen de ‘eigen’ krassen snel genoeg de overhand en maakt het me niets uit :sweat_smile:.
Voor een horloge waar ik iets voorzichtiger mee ben, bouw ik zelf de gebruikssporen liever op. Dat loopt meestal ook niet zo’n vaart, vooral
oppervlakkig en dan zou ik de sporen van de voorganger heel lang zien :yum:.

1 like

Al mijn horloges zijn in nieuwstaat zonder enig krasje. Als ik gebruikt van iemand zoals mijzelf kan kopen, koop ik het liefst gebruikt. Want je koopt een nieuwstaat horloge voor de prijs van een gebruikte.

2 likes

Zo zie je maar weer: Met horloges en auto’s ben ik diametraal anders dan met dames, want ervaring is een groot goed.

4 likes

Deuken in de auto interesseren me niet, in een vrouw daarintegen… :grin:
Wat horloge’s betreft hangt het heel erg af van de verkrijgbaarheid…

1 like

want WilSeiko houdt meer van onervaren en ongepolijste mooie dames, als lelijke oude uitgezakte 60’er. Zie het als een complementerende aanvulling
:yum:

1 like

Ervaring kun je ook opdoen voor je 35e. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben inmiddels 48 en ofschoon ik een mooie 20 jarige goed kan waarderen vind ik het wat raar om er iets mee te doen wanneer het m’n dochter zou kunnen zijn, zeg maar.

2 likes

Wat betreft memorabele krassen… er was die ene keer dat ik een trui aantrok die van gewone wol en niet van kasjmier was. De bezel van mijn Santos Dumont zag er gelijk uit alsof er schuurpapier overheen was gehaald. :scream: le horreur :scream:. Good memories

*disclaimer: bovenstaande is sarcasme. Ik vind een geleefd horloge over het algemeen wel wat hebben, maar de reis ernaar toe is minder. Die eerste 10 doen pijn. Een afgeragd exemplaar van een ander is echter niet voor mij. En daarom kost deze hobby mij geld :man_shrugging:

1 like

:rofl::rofl:

Ik ben zelf ook bijna 48 en ik heb een dochter van bijna 23… dat een mooie schone van begin 20 dan “mama” tegen mijn dochter zou moeten zeggen…:rofl::rofl::rofl:

( buiten wat mijn huidige vrouw ervan zou vinden… 🫣)

2 likes

Maar ontopic…bij een 2e hands horloge weet je dat er gebruikerssporen opzitten. Dus het ligt er helemaal aan wat voor horloge en voor welk doel dat je m koopt. ( en welke geschiedenis dit horloge zelf heeft )
Maar het liefst maak ik ze zelf…

Dat wordt nog wat als je 68 bent. :sunglasses:
Geen vrouw die dan meer bij je past als het je dochter had kunnen zijn.