Poll !! Lumen wijzers vervangen?

Goedemorgen Hf vintagistas.
Ik heb een vraag en je kan stemmen.
In een van mijn chronografen zijn de wijzers behoorlijk gecorrodeerd. Tijdens het schoonmaken bleek lumen zo los te zitten dat die er gewoon uitvalt.

Is het mogelijk om de wijzers weer te vullen?
Zijn er Hf leden met ervaring?

Andere optie is de lumen helemaal eruit te halen.
Wat vinden jullie?

Dit is de foto.

Graag advies en of een expert die dit kan.

2 likes
Lumen eruit?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Nee joh, kun je gewoon laten opvullen. De lume kan ook dusdanig gekleurd worden dat die overeenkomt met de leeftijd van het horloge en/of de kleur van de overige lume, bijvoorbeeld op de indexen (als die wel nog lume zouden hebben).

Vraag het even na bij je horlogemaker, die kan je er vast van alles over vertellen.

7 likes

Thanx

Of probeer het zelf :smiley:

In alle filmpjes die ik gezien heb, lijken de wijzers prima te doen.

1 like

Ik ken wel een wijzerplaat expert die dit kan voor een schappelijke prijs:

https://instagram.com/thealchemistrelumer?utm_medium=copy_link

Deze man heeft al meerdere wijzerplaten voor mij mooi gemaakt.

1 like

Ik heb het barboendel laten doen. Was ik heel tevreden mee. Platen zou ik zelf afblijven

1 like

De kunst bij het zelf doen is niet zozeer om de wijzers op te vullen met lume, maar de kleur moet matchen met de leeftijd van het horloge. Dus ik zou dit overlaten aan iemand met ervaring hierin.
Is zeker de moeite waard bij dit horloge, als goed gedaan wordt dat prachtig!

1 like

Die levert idd strak werk.

2 likes

Ik heb ja gestemd om de eenvoudige reden dat je ze erna weer kunt opvullen met nieuwe lumen :grin:
Uiteraard in de juiste kleurstelling!

1 like

Hoi @Jenneke, zelf doen vond ik wel erg spannend bij dit horloge. Het is een dusdanig uniek exemplaar dat ik alleen die dingen die ik ik zelf ook echt goed kan inmiddels.
Lumen hoort daar niet bij en de orginele wijzers heb je maar1 keer…

2 likes