Originaliteit… Tja, voor weinig geld heb je gewoon een goed horloge wat er uit ziet als een horloge. Het is geen hommage, het is ook niet 's wereld’s meest innovatieve ontwerp. Maar de vraag is ook of je dat wel wilt van dit type horloge. In mijn ervaring is een beetje saai juist goed voor breed inzetbare spullen.
Uiteraard geen directe hommage, want lyre lugs, andere indices, andere wijzers, maar het zit ergens in deze ballpark. Dat maakt 'm voor mij juist mooi.
“Orient” en “automatic” ziet er te bij elkaar gepropt uit, dan had ik liever “automatic” op de regel tussen de 5 en 7 indices gezien. Afgezien van deze mierenneukerij, lijkt het mij een prima horloge om aan te raden voor mensen die incidenteel een wat netter horloge nodig hebben, of voor dagelijks gebruik. In deze prijsklasse is Orient moeilijk te verslaan.
“Maak het” vanwege mijn sympathie voor het merk. Ik heb een paar vintage Oriënt horloges en soms zit ik met mijn vinger boven de knop voor nog eentje. Dit model: mwah.
Ik denk dat je met een origineel horloge tegenwoordig automatisch een rariteit op de markt moet zetten.
Alles is toch al een keer uitgebracht.
Dit zijn 2 fraaie horloges imo.