Poll: Maak het of kraak het!

Orient blijft volgens mij de koning van de budget-automaat.

Ze bieden keer op keer zeer goede kwaliteit voor een zachte prijs. Dit geldt volgens mij ook voor de nieuwe Classic Stretto-collectie.

Het bewijs dat een mooi en kwalitatief horloge niet altijd duur hoeft te zijn.

​Wat vind jij van de Orient Classic Stretto?

• Maak het!
  • Kraak het!
0 stemmers

10 likes

Ziet er goed uit die blauwe

1 like

Ik vind het weinig origineels hebben, helaas.

Maak de blauwe, kraak de bi color

4 likes

Originaliteit… Tja, voor weinig geld heb je gewoon een goed horloge wat er uit ziet als een horloge. Het is geen hommage, het is ook niet 's wereld’s meest innovatieve ontwerp. Maar de vraag is ook of je dat wel wilt van dit type horloge. In mijn ervaring is een beetje saai juist goed voor breed inzetbare spullen.

13 likes

Ja eens, de saaie horloges zitten nog in m’n kist en de gekkies niet meer.
Maar ik vind deze gewoon niet zo mooi

1 like

Da’s een smaakzaak.

Maarreh, ben ik nou de enige die vind dat dit model wel sterk doet denken aan de Longines Conquest Heritage?

Uiteraard geen directe hommage, want lyre lugs, andere indices, andere wijzers, maar het zit ergens in deze ballpark. Dat maakt 'm voor mij juist mooi.

9 likes

Sorry, Fate, maar ik zie heel weinig overeenkomst tussen de Longines (fraai horloge!) en de Orient (aardig horloge, zeker voor het geld).

“Orient” en “automatic” ziet er te bij elkaar gepropt uit, dan had ik liever “automatic” op de regel tussen de 5 en 7 indices gezien. Afgezien van deze mierenneukerij, lijkt het mij een prima horloge om aan te raden voor mensen die incidenteel een wat netter horloge nodig hebben, of voor dagelijks gebruik. In deze prijsklasse is Orient moeilijk te verslaan.

1 like

Ik vind Orient vaak zo net-niet. Print is te groot of te grof, of er staat teveel op de wijzerplaat. Ik trek 'm niet, sorry.

1 like

Grootste verschil. Dat is wat mij betreft wat deze Longines zo mooi maakt.

Mijn associatie was juist deze. Dat gezegd vind het beiden mooie horloges.

4 likes

Dit dus, maar voor de rest is die blauwe wel “bang for buck”
Die onderste is niet mijn smaak .

1 like

Daar ging het topic toch om? Maken of Kraken.

“Maak het” vanwege mijn sympathie voor het merk. Ik heb een paar vintage Oriënt horloges en soms zit ik met mijn vinger boven de knop voor nog eentje. Dit model: mwah.

2 likes

Het zegt mij helaas niet zo veel… beetje ‘dertien in een dozijn’-horloge

1 like

Ik denk dat je met een origineel horloge tegenwoordig automatisch een rariteit op de markt moet zetten.
Alles is toch al een keer uitgebracht.
Dit zijn 2 fraaie horloges imo.

2 likes

Maak het gestemd, prijs kwaliteit is altijd OK bij Oriënt en het ontwerp zal niemand pijn aan de ogen doen

Ik word er niet warm van, maar er is ook niet heel veel mis.
Dat gezegd is het positief dat Orient een 38mm sportief horloge uitbrengt.

De mako en Ray bleken na een proefperiode te groot voor mijn dunne pols.

WR had wel minstens 100 meter mogen zijn…
En die automatic hadden ze inderdaad beter onderaan geprint.

Big meh 4 me.

Deze ziet er prima uit

3 likes