na alle commentaren gelezen te hebben, is nee misschien toch beter
of doe het als dzvl, met een apart topic nieuwe aanwinsten
ik ervaar dat als zeer prettig
na alle commentaren gelezen te hebben, is nee misschien toch beter
of doe het als dzvl, met een apart topic nieuwe aanwinsten
na alle commentaren gelezen te hebben, is nee
misschien toch beterof doe het als dzvl, met een apart topic nieuwe
aanwinsten
Vind ik eerder onoverzichtelijk, maar smaken verschillen.
Frans53 Schreef:
Wat ik wel fijn zou vinden is dat wanneer er
een
stukje verplaatst wordt het heel vaak voorkomt
dat
alle berichten opeens weer nieuw zijn, ik weet
dan
niet meer wat ik wel en niet heb gelezen m.a.g.
dat ik alles als gelezen aanvink en weer begin
met
lezen van wat erna wordt geplaatst. Hierdoor
mis
ik het e.e.a. heb ik gemerkt.Heb je je cookies uit staan? Het zou daar door
kunnen komen.
Nee ik heb ze niet uitstaan maar wanneer ik mijn browser afsluit dan worden wel alle cookies verwijderd en daar zou het idd. aan kunnen leggen.
mvg, Frans
Ik ben wel een voorstander van nieuwe dingen proberen, maar als “leek en liefhebber” op horlogegebied kan ik me helemaal vinden in wat o.a. Grootmokum, Tobias en GroteBozeWolf schrijven…
Ik vind alle horloges mooi of mooi lelijk. De verrassing is juist zo leuk bij algemeen.:)-D
Nieuwe aanwinsten moet je imho juist zoveel mogelijk in het drukste gedeelte laten staan. We willen toch allemaal ook zoveel mogelijk reacties op onze nieuwe aanwinsten? 
Ook ik heb nee gestemt zo als het nu is ben ik best tevreden
gr Pieter
Tsja, ik geloof dat ik een voorstander ben van een aparte afdeling Verre Oosten. Dan loop ik niet meer het risico dat ik geconfronteerd wordt met Seiko’s etc. want alles wat daarop betrekking heeft mijdt ik als de pest 
(ik ben als de dood dat ik, naast de algemene interesse in horloges die ik meestal toch niet kan betalen, ook nog eens besmet wordt met het Seiko virus, daar ben al dikwijls voor gewaarschuwd door een aantal gewaardeerde forumleden…
een prettige avond of zoals wij Latinisten zeggen
Hora ruit; hora est!
Stef
Nee graag zo houden.
Ben niet zo actief op het forum, maar kijk bijna wel elke dag even de nieuwste berichten door.
Het leuke van het algemene karakter is dat je op die manier van alles tegen komt.
Bij opsplitsen ga je toch bepaalde secties links laten liggen, terwijl daar af en toe toch best leuke of intersante zaken tussen zitten.
Er zijn voor specifieke merken al zoveel andere forums
Harry
Hallo,
Ik heb op nee gestemd, en wel om het volgende:
Het is nu, door het grote diversiteit aan merken en types, interessante plaats om rond te kijken.
Door de grote diversiteit is het ook nooit saai. Bekijk je op het ene moment nog naar, vaak met veel moeite, gemaakte plaatjes van iemand zijn nieuwe Omega, ben je even later een sfeerimpressie aan het lezen van een één of andere beurs, kijk je later weer naar iemand zijn nieuwe Alpha. Vervolgens klik je verder en dan heeft Rob weer wat bijzonders gemaakt, welke iemand dit weer vol trots toont aan iedereen.
Dat vind ik het leuke aan dit forum, alle types, merken bij elkaar. Ga je dit weer onderverdelen, dan haal je dit weg, en dat vind ik jammer.
De grote diversiteit kan je op ideeën brengen, en je kijk op bepaalde merken en types doen veranderen. In het begin had ik helemaal niet zo veel interesse in het merk Seiko. Nu heb ik mijn tweede Monster in bestelling en krijgt mijn vrouw ook een Monster voor haar verjaardag 
Nu ga ik kijken wat jullie als motivatie hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
Herman
Ik vind het forum al in genoeg secties verdeeld. Sommige delen kijk ik nooit in en sommigen kijk ik na een tijd eens in, bijvoorbeeld het off-topic forum en denk: goh, ik moet hier toch vaker even kijken.
Misschien heb ik een oplossing dat het forum toch verdeeld kan worden maar dat het toch overzichtelijk blijft. Wellicht moet je dan besluiten op een ander forumsysteem over te gaan.
Op een ander forum (in PhpBB gebouwd) waar ik lid van ben, over een totaal ander onderwerp dan horloges is een functie “Bekijk actieve onderwerpen”.
Dat geeft een lijst van de actieve onderwerpen dwars door alle fora heen. Zo blijf je toch van alles op de hoogte maar kan je ook besluiten om toch een specifiek ander forumgedeelte in te duiken waar vervolgens alles bij elkaar gesorteerd staat.
Het kost wel een hoop werk om het forum in PhPBB te bouwen maar een voordeel is dat dit volgens mij de meest voorkomende forumsoftware is.
Maarten
Ik ben tegen verdere opslitsing zeker gezien de aangevoerde argumenten, met mischien uitzondering van 1, een aparte rubriek voor mensen om zich voor te stellen.
Vind dat dat niet zo veel te doen heeft met het normale klokjeskijken…
Maar mischien zit er wel helemaal naast…zeker als ik mensen zie die gelijk hun hele collectie op foto presenteren… twijfels dus eigenlijk…
Aan de ene kant is het zo goed, er is een grote diversiteit en het is gezellig. Je ziet veel verschillende smaken en modellen voorbij komen en dat is leuk.
Aan de andere kant is het onoverzichtelijk, ook zou het leuker zijn om fora met meer diepgang te hebben.
Maar hoe zou je die ‘subfora’ dan indelen?
Monster
Dress
Dames
etc.
Aziatisch
Russisch
Zwitsers
etc.
Wat mij betreft is het bovenste fijner, aangezien mij het niet boeit of het een Arabisch, een Russisch of een Japans horloge is, als hij maar mooi is en goed draait, hoewel er mensen zijn die een Aziatische fetisj hebben 
De uitslag is duidelijk, er komen voorlopig niet meer specifieke fora. Dank u voor uw deelname en motivatie!
Henrik, daaruit kan je afleiden dat het forum goed is.
Iedereen is hier graag, vindt het fijn zo, wat moet er nog meer zijn.
Alleen nog veel geld zodat we ons droomhorloge kunnen kopen 
Lastige vraag. Er zijn voors en tegens te bedenken voor een opsplitsing. Ik vind de huidige opspliting van algemeen en vintage wel zo fijn. Eventueel een apart forum voor nieuwe aanwinsten? Ik mis het niet. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik concludeer: lekker zo laten! (tu)
Zojuist nee gestemd. Ik vind het huidige systeem prima werken. Door de grote diversiteit aan merken die voorbij komen merk ik dat ik een brede kennis van horloges begin op te bouwen.
De uitslag is duidelijk, er komen voorlopig niet
meer specifieke fora. Dank u voor uw deelname en
motivatie!
Mijn beste,
Democratie is een prachtig vehikel, zolang er maar geen spookrijder aan het stuur zit!!
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.
Orologio Signaturis Temporis.
heb net gestemd en aangegeven geeen behoefte te hebben aan specifieke fora. via de huidige indeling kun je nog verrast worden zonder dat je tig fora moet doorlopen.