Er gaan wel eens stemmen op om het forum verder op te splitsen. Bijvoorbeeld een eigen “Japans” gedeelte, misschien Breitling- of Rolexforum? Iets specifiek voor duikers?
Wat specificatie in de hand werkt is dat er zich een community binnen het forum kan vormen die ongestoord over alleen een specifiek gedeelte van de hobby kan bomen. Als je interesse “A” is binnen het alfabet is het fijn als er een forum over “A” is nietwaar? Ook is het goed en leuk omdat er zich vaak veel specifieke kennis gaat verzamelen doordat de geestverwanten elkaar stimuleren te leren. Nadeel is dat sommige mensen minder naar het algemene gedeelte zullen komen en er meer te moderen valt.
Ik wil voorstellen als test een “Made in Japan” (Citizen, Seiko, Orient (?) enz) forum en nog een specifiek forum (voorstellen zijn van harte welkom) te starten. Na een tijdje kunt u en de moderatoren evalueren of het een succes is en het dan laten bestaan of opheffen (waarbij de berichten in het algemene deel zullen worden geplaatst).
En daarvoor wilde ik graag uw mening! Dus, meer specifieke fora?:
opsplitsing is voor mij minder leuk omdat nu lekker alles door elkaar loopt wat leidt tot onverwachte wendingen en veel soorten horloges die je nu tegenkomt met de daaraan verbonden eigenaars. Het zou wel 'n verdomd goede sub forum moeten zijn maar vooralsnog…
Heb ik ook aan gedacht maar er is (imho) vaak een enorm kwaliteitsverschil, ik denk dat mensen die Japanse merken verzamelen Chinese merken als gelijkwaardig zien.
Heb ik ook aan gedacht maar er is (imho) vaak een
enorm kwaliteitsverschil, ik denk dat mensen die
Japanse merken verzamelen Chinese merken als
gelijkwaardig zien.
Vind ik ook.
Voor de rest ben ik nog aan het nadenken welk sub we nog zouden kunnen maken.
Ik ben mordicus tegen.
Toegegeven: ik was ook tegen een splitsing in “Vintage” en “Niet-vintage”, maar vind dat achteraf wel geslaagd geworden.
Maar verder doorsplitsen moet je naar mijn smaak niet doen: het is nu juist zo’n leuk, algemeen en zeer gemengd forum met weinig drempels en weinig vakjes waar je anders zo in kan blijven hangen.
Seiko en Citizen-hoekjes zijn op het Net al wel te vinden, Rolex- en Breitlingfora zijn er elders al wel.
Laten we hier nou graag een laagdrempelig forum blijven waar velen zich in gezamenlijkheid op thuis kunnen (blijven) voelen.
Niet gehinderd door elitair gedoe zoals je dat op andere fora wel ziet.
Het gaat mij op dit forum om nou juist die veelzijdigheid en diversiteit die er in het horlogeliefhebben kan bestaan.
Als ik zin in luxe krijg ga ik wel ergens anders kijken.
Ben het voor een groot deel met grootmokum eens. Juist als beginnend liefhebber is een groot algemeen deel erg interessant. Ik word nog bijna dagelijks verrast door horloges, uurwerken, etc die ik niet ken.
Daarbij komt dat een verdere opsplitsing in subfora het denken in categorieën en hokjes bevorderd en de creativiteit/onbezonnenheid bij het inbrengen van posts wellicht afremt.
Als relatief nieuw forumlid vind ik het “allegaartje” (niet onrespectvol bedoeld) aan posts in het Algemene Horlogepraat forum juist heel leerrijk. Ik kom veel merken en types horloges tegen waar ik nog nooit van gehoord had.
Wellicht dat dit argument minder of helemaal niet speelt voor diegenen die al wat langer meedraaien.
Als relatief nieuw forumlid vind ik het
"allegaartje" (niet onrespectvol bedoeld) aan
posts in het Algemene Horlogepraat forum juist
heel leerrijk. Ik kom veel merken en types
horloges tegen waar ik nog nooit van gehoord had.
Wellicht dat dit argument minder of helemaal niet
speelt voor diegenen die al wat langer
meedraaien.
Ik draai al wat langer mee (nou ja, twee jaar;)), maar ik vind het prima zo en heb dus ‘nee’ gestemd.
De verdeling in algemeen en vintage is uitstekend(tu) Lekker laagdrempelig en je ziet nog eens wat:D
Nu is het gezellig, je ziet van alles tegelijk en leert er veel van elkaar(s voorkeuren).
De soortgelijke splitsingen zie ik ook bij de andere fora. Ik vind dat minder interessant en, vreemd genoeg, minder overzichtelijk. Nu zet je Asiatische merken apart en morgen krijg je een aparte plaats voor de Duitse, Zwitserse, Russische (en dan ook, na de val van Sovjetunie - Russische, Wit-Russische, Armeense en ga maar zo door…).
Te veel diverse afdelingen, waardoor je uiteindelijk moet kiezen, welke je niet meer gaat lezen :(.
Dit forum is anders dan andere en moet, naar mijn mening, zo blijven in plaats van op de andere proberen te lijken.
Groet,
Alex
P.S. Je kunt nu ook in de topicnaam aangeven over welk merk dit gaat of dat het een algemene topic is.
Ik vind het zo ook wel prima eigenlijk.
Voor oude meuk naar vintage en voor de rest in algemeen.
Juist leuk dat je daar japans, chinees maar ook brits en zwitsers tegenkomt.
Voor bijvoorbeeld Rolex ga ik wel naar het Rolexforum en hier is juist de diversiteit zo leuk en interessant.
Ik heb zojuist nee gestemd, ben pas een half jaar lid na ook op andere forums te hebben gesnuffeld.
Ik ben hier blijven hangen omdat ik de opzet van dit forum in al zijn eenvoud geniaal vindt, lekker rustig, niks schreeuwerige kleuren en duidelijk aangegeven forums.
Het is overzichtelijk en je kunt als nieuwkomer gemakkelijk je weg vinden.
Binnen de bestaande forums kan een ieder zijn ei kwijt, de zoekfunctie werkt goed en ik word bijna dagelijks verrast door de leukste commentaren en de mooiste modellen dwars door elkaar.
Dat dwars door elkaar vind ik het leukste, wanneer er forums op merken, etc. zouden komen dan ga ik een hoop missen ben ik bang, misschien omdat dan de interesse vervagen gaat.
Wat ik wel fijn zou vinden is dat wanneer er een stukje verplaatst wordt het heel vaak voorkomt dat alle berichten opeens weer nieuw zijn, ik weet dan niet meer wat ik wel en niet heb gelezen m.a.g. dat ik alles als gelezen aanvink en weer begin met lezen van wat erna wordt geplaatst. Hierdoor mis ik het e.e.a. heb ik gemerkt.
Maar ik heb ook niet alle wijsheid in pacht dus wanneer men vindt dat er uitbreiding moet komen en jij kunt je er in vinden dan moet je het vooral doen Henrik, uiteindelijk heb jij het forum gemaakt zoals het is waardoor je de mogelijkheid voor ons hebt geschapen om onze passie te delen.
Ik heb voor gestemd aangezien ik denk dat het de leesbaarheid alleen maar ten goede zou komen en wellicht meer liefhebbers aantrekt die slechts in specifieke merken/types geinteresseerd zijn, waardoor er overall weer meer te lezen valt.
Begrijp wel dat indien men breed is geinteresseerd het makkelijker is als alle topics in een onderdeel staan echter er staat niets in de weg om alle onderdelen af te struinen en je mening te geven. Wat wellicht helpt om van alle post/threats op de hoogte blijven is een overzicht van bijvoorbeeld alle threats waar recent is gepost. Dit gebeurd ook op sommige andere fora en zou in dit geval zou dit overzicht in het forum zelf kunnen worden geplaatst of bijvoorbeeld kunnen worden geintegreerd in horloge.info. Het zijn maar wat ideetjes, ben benieuwd hoe dit uiteindelijk uitpakt.
Heb nee gestemd omdat het denk ik zal resulteren in 2 forums.
De aanwinsten zullen toch naar een bepaalde kant “verbannen” worden als je begrijpt wat ik bedoel.
En daar komt dus ook het bestedingsbudget om de hoek kijken.
De algemene posts bevalt me juist, en de spliting van vintage vind ik wel passen
op dit forum.
Ook ik heb Nee gestemd, voor mij zal het resulteren in het niet meer bijhouden van alle berichten. Ik loop nu al vier weken achter bij het vintage gedeelte.
Zoals het nu is vind ik het juist leuk, lekker divers.
Wat ik wel fijn zou vinden is dat wanneer er een
stukje verplaatst wordt het heel vaak voorkomt dat
alle berichten opeens weer nieuw zijn, ik weet dan
niet meer wat ik wel en niet heb gelezen m.a.g.
dat ik alles als gelezen aanvink en weer begin met
lezen van wat erna wordt geplaatst. Hierdoor mis
ik het e.e.a. heb ik gemerkt.
Heb je je cookies uit staan? Het zou daar door kunnen komen.