Poll: Metalen, Leren of Stoffen band? of rubber?

Wat heeft over het algemeen jullie voorkeur? Voor mij is dat leer

Leder heeft mijn voorkeur. Wel afhankelijk van het horloge.

Rubber: neen

Nylon koop ik me nog wel eens voor een horloge, ééntje die ik draag als ik ga wandelen in Zuid-Duitsland, etc

Leer: Klassiek en uitstraling

Metaal: daily

• Liever een degelijke lederen band dan een slechte metalen.

• In de zomer meestal metalen banden - in de winter is leder aangenamer; maar het is natuurlijk geen vaste regel.

• In leder kan je ook leuk afwisselen en experimenteren qua soort en kleur.

• Zonder de snob te willen uithangen, maar de metalen banden van Breitling zijn van uitzonderlijk hoge kwaliteit. ( de prijs is er dan ook naar :frowning: )

• De banden van Omega vind ik dan weer iets minder inzake aanpasbaarheid: je hebt geen “fijnafstelling” in het slot; ze werken met een zgn “1/2 schakel”

• Rubber: da’s voor autobanden

• Nylon: Ik heb één horloge met nylon band: de Seiko Aviator. Daar past ie wel goed bij.

Maar zo’n nato-band op een Speedmaster of een Rolex, daar huiver ik bij… ( Da’s louter persoonlijk hé )

Dus leder of metaal: Hangt af van het seizoen, de situatie én het horloge.

Wij “getikten” hebben het niet makkelijk in het leven: Dagelijks tussen x-aantal horloge kiezen welke je om doet, en DAN nog erop letten dat er de juiste band op zit. :smiley: Pffffff, het is haast een dagtaak ! :wink: :smiley:

staal voor altijd leer voor wekend rubber voor af en toe. ik vind rubber zweeterig worden in de warmen dagen mijn monster heeft een staal en rubberen band ik denk dat die rubber er 5 dagen op heeft gezeten 2jaar in bezit

Marc-B1 Schreef:
------------------------------------------------------->

• Zonder de snob te willen uithangen, maar de
    metalen banden van Breitling zijn van
    uitzonderlijk hoge kwaliteit. ( de prijs is er dan
    ook naar :frowning: )

De Pilot is fantastisch, maar de prijs ligt bij de €1000

Gelukkig weten veel mensen dit niet, en gaat het horloge met lederen band 1100 en die met metalen 1200. Helaas had ik toen nog niet genoeg geld :frowning:

Leer

mvg,
Herman

Staal of leer, ligt aan het horloge maar absoluut ook aan de gelegenheid.

B.v. Speedmaster Pro: overdag op staal en naar een chiquer feest oid op een mooie zwarte croco met vouwsluiting.

Rubber vind ik niks, had ik als tiener maar nu niet meer. En ik vind dit anders ook wel erg duur voor een rubber bandje:
http://cgi.ebay.com/Waffle-strap-for-Seiko-6105-8119-vintage-original-band_W0QQitemZ130284872180QQihZ003QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Metaal vind ik het prettigste, maar het hangt ook van het horloge af.
Aan m’n Omega Seamaster 145.024 en m’n Rolex komt echt nooit iets anders dan staal.
Vintage graag op leer. Militair op rubber, nylon of staal.

Bij ‘stof’ krijg ik zo’n beeld voor ogen van balletschoenen die met linten om je been vastgesjord worden… en dat dan bij een horloge? Ik kan me er niets bij voorstellen:) Maar geef eens een voorbeeld?

Oudere dresswatches gaan op leer, een paar duikers op metaal.
Maar de duiker die ik het meest draag de laatste tijd, staat op een hele dikke rubberen band, zo eentje die naar vanille stinkt.
En ik draai ook mijn hand er niet voor om om mijn Seiko White Helmet op een hele soepele siliconenband te zetten. Dat draagt reuze prettig.

't Ligt aan de tijd van het jaar, aan het horloge, aan de setting.
Ik heb horloges waarbij is wissel tussen staal, leer en nato, anderen zullen alleen leer zien.
In de zomervakantie zal ik vaker nato’s en siliconenbandjes dragen, terwijl zakelijk er vaker leer op zal zitten. Metaal ben ik niet echt een fan van, maar hobbelt er zo tussendoor. Maar, ik heb ook geen metalen Breitling banden :wink:

Groeten,

Martin

Mmmm, bijna altijd Nato’s: zwart, grijs, Bond… Hoewel er nu een Watchadoo en Jurgen Mesh onderweg zijn. De Watchadoo voor mijn Orsa en de Jurgen Mesh voor mijn Stingray.

Ik heb twee horloges met een lederen band: een Surdiac Chronograph met een ‘aftermarket’ band en een Glycine met een Dreadnought band. En vooral de laatste zit errug lekker. (En ja, Dreadnought had een lederen band in de collectie).

Over de Surdiac: het is een jaren 50-horloge, iets kleiner dan tegenwoordig normaal is. Met als gevolg dat de bandjes zo kort zijn om mijn pols! Zijn er ook iets langere lederen bandjes te koop?

Menno

tjvreeken Schreef:

Bij ‘stof’ krijg ik zo’n beeld voor ogen van
balletschoenen die met linten om je been
vastgesjord worden… en dat dan bij een horloge?

LOL :smiley:

Maar kijk maar eens naar wat Seiko advertenties, de één zegt met nylon band, de ander zegt met stoffen band. Zijn precies dezelfde bandjes :slight_smile:

Mijn beste,

Marc je maakt het mij makkelijk.
Ik sluit mij volledig bij jou visie aan.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

kubang Schreef:

Ik heb een kevlar horlogeband.

Nou, is dat niet kogelvrij ? :smiley:
Die vind ik ook wel mooi, maar ik zie nog niet zo direct waarop ik zoiets kan plaatsen. Maar het lijkt me wel leuk om eens te proberen.

Ik draag mijn horloges dag en nacht. Metaal is dan voor mij het best. Leer, rubber gaat op een gegeven moment zo zweten. :frowning:

metaal en leer, de rest kan mij niet bekoren

Altijd een lekkere zware metalenband:~

Dit is zo persoonlijk. Aan een duiker vind ik doorgaans rubber het mooist. Meestal draag ik toch leer 't liefst, maar aan sommige horloges heb ik metaal of een Nato.

Het ligt ook 'n beetje aan de weersomstandigheden. Bij warm weer draag ik mijn duikers vanwege de rubber bandjes. Metaal draag ik 's winters niet zo vaak, omdat dit dan te los aan mijn pols zit. Leer draag ik bij warm weer niet graag.

Verder ligt het natuurlijk ook aan het horloge zelf wat er 't beste bij past. Zo vind ik bijv. een Monster veelal toch 't mooist aan de originele stalen band en een Navitimer aan een leren band.

Ik loop al vanaf eind jaren tachtig met Titanium banden, met af en toe een rubberband (glad) om een werkhorloge en vind beiden prettig.

Maar omdat ik een leren band met vouwsluiting erg mooi vind staan, heb ik die met mijn Tissot gekocht.

Ik heb die niet lang mogen dragen, maar was toch weer blij met mijn nieuwe titanium band.

Is dus metaal, maar niet alle banden lijken fijn te zitten.
Stof weet ik niet, maar aan de hand van alle reacties wil ik dat ook nog wel eens proberen.