Poll: NTH Barracude Blue of Baltic Aquascaphe

Ben al meer dan een maand in twijfel tussen 2 modellen, namelijk NTH Barracuda Blue No Date en de Baltic Aquscaphe Blue Gilt (foto is met een rubberen band maar zou eventueel met een metalen band).
Ik zie door de bomen het bos niet meer :cry:
Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen met de keuze.
Beiden kopen is niet mogelijk :wink:
Wil wel eens weten wie welke en waarom.
Alvast bedankt :muscle::+1:

  • NTH
  • Baltic

0 stemmers

1 like

Puur afhankelijk van je smaak.
Die van mij gaat uit naar de baltic, dat design vind ik mooier.
Wie weet heb je al een hele collectie met zwarte platen en dan is een blauwe een fijne afwisseling, dan nth.
Kan niet fout

Dat! :+1:t4:

Beide zijn mooi en ik heb zelf ook al eens gekeken naar deze 2. Ik zou de Baltic kiezen vanwege ontwerp. Maar die blauwe is inderdaad een goede keuze als je net als ik veel zwart hebt :grinning:

Ik betrap mij er op dat ik heel veel divers heb :thinking:

De Baltic is een vintage style duiker met een eigen smoel.
De NTH lijkt me eerder een Tudor hommage

Eigenlijk dus 2 totaal verschillende stijlen en moeilijk te vergelijken.

Persoonlijk zou ik voor de Baltic gaan, maar ik kies de Maen Hudson en zet hem op een jubilee…( Heel binnenkort )

Baltic, deze is duidelijk beter in balans.

Ik zou voor de baltic gaan. T komt natuurlijk neer op persoonlijke smaak, maar ik vind hem wat chiquer. De bezel is overigens ook top.

Hier hoefde ik niet over te twijfelen. De Baltic heeft echt een eigen gezicht (ook al is er goed gekeken naar een oude Blancpain), de NTH vind ik meer van hetzelfde; de zoveelste Rolex/Tudor-kloon.

De Baltic is wel wat meer een dressdiver en de NTH wat stoerder. Net wat je zoekt…

Eerste keer dat ik die Baltic op een plaatje in het blauw zie, heel erg mooi! Voor mij de duidelijke winnaar.

Mijn “hele” collectie bestaat voorlopig uit een Casio G-Shock DW5600E-1V die ik uit pure frustratie heb gekocht omdat ik niet kan kiezen tussen beiden :joy:

2 likes

Ik zou voor de Baltic gaan. Mooi horloge! Mooie vintage uitstraling.

Dan had je ze beter allebei kunnen kopen :crazy_face:

Algehele look vind ik heel erg fraai.

Die bovenste is een beetje een Tudor ripoff. De Baltic vind ik wel gaaf.

Geen namaak, dus dan de Baltic als je tussen die twee wilt kiezen!

Die NTH is mooier meer duiker.
En stalen band vind ik ook altijd mooier.

Als ik me niet vergis zijn de opgelegde indices van de NTH voorzien van een gouden randje. Niet op alle foto’s even duidelijk, maar wel degelijk iets om rekening mee te houden.
Maakt 'm voor mij erg kitsch, terwijl ik de NTH op zich een prima, ‘rugged’ look (al dan niet ge-hommageerd) vind hebben.
Baltic staat ook hoog op mijn wensenlijstje, al vind ik opgelegde indices wel een pluspunt, dus staan de Traska Freediver en Halios Seaforth hoger op m’n lijstje.

Dit.