Poll: Seiko SKX007 of GMT SSK035K1

Ik heb gestemd voor de SKX007. Een echte klassieker. Ik heb niet zoveel met de nieuwe SKX5-jes. Het is wel veel bang for buck, maar het is net iets te veel van alles.

Wat ook leuk is, is een SKX171 met een 007 bezel :innocent: Dit is voor mij de ultieme SKX.

7 likes

Ik zou voor de SKX gaan. Heb zelf beide versies in mijn collectie en hier bewust naar gezocht en voor redelijke prijs gekocht via Chrono24. Beide full set en nauwelijks gebruikerssporen.
Elke keer als ik ze draag is het weer een wauw moment als ik ze bekijk. De 007 spreekt mij nog meer aan dan de 009.
Kies gewoon op gevoel en anders beide als dat € haalbaar is :grin::+1:
Succes met je keus
Zal nog ff paar foto’s posten van mijn skxen

1 like

Kijk ook eens op Kleinanzeigen (Duitse Marktplaats) staan er best aantal op.
Hier heb ik er ook ooit 1 gekocht.
Gaat prima!
Succes en laat je nog ff weten wat het geworden is ?

Volledig gebaseerd op looks en niet de specs, maar ik kan niet wennen aan zo’n 4de wijzer op de wijzerplaat. Nog nooit een gehad dus misschien valt het in de praktijk mee, maar het oogt voor mij te onrustig, dus SKX it is…

Dit dus, sinds enkele weken ook een SKX007j die na vandaag ook goed loopt (moest beetje bijgesteld worden na zoveel jaar op de plank gok ik) vandaag ook de jubilee erbij besteld en denk dat je daarmee een echte klassieker in huis haalt!

4 likes

Sjiek zeg👌🏻Wat ik wel mis is het oranje/rode ‘Diver’s 200m’ op de wijzerplaat. Vind ik een leuk accent van de SKX

Zeker weten, er zit al iets in de pipeline :shushing_face:

100m WR durf ik niet eens mee de mist in te lopen, laat staan mee te douchen. Geen schroefkroon is in mijn ervaring geen échte waterdichtheid. Even ergens achter blijven hangen en je bent de spreekwoordelijke lullo.

Eens, ik heb beiden gehad, de 007 is gebleven, de 009 wijzerplaat is dusdanig donkerblauw dat het wel zwart lijkt. En het matte zwart van de 007 is ongewoon gewoon mooi. Bovendien, zwart past bij alles. Blauw is dan toch weer wat lastiger afhankelijk van je outfit.

Precies en qua waardevastheid (is dat een woord?) ook een betere keuze dan de SSK’s. Daar zijn er gewoon echt serieus teveel van in véél te veel varianten. Klassiekers zijn sowieso waardevaster. Dat, en zelfs de verzamelaar die voor tonnen of meer in zijn collectie heeft, heeft (of wil) een SKX. Het is gewoon een icoon waarop de SSK is gebaseerd.

Als het even kan, ga voor de SKX007J1 variant. Die “21 jewels” op de wijzerplaat brengt alles meer in balans en die heeft ook gewoon meerwaarde ten opzichte van de niet-JDM versies.

2 likes

Ik heb een 007 10 jaar lang gehad. Ik kan u zeggen, kreeg veel complimenten.
Jammer dat jij er nu mee afkomt, want ik heb de mijne in mint conditie (1e eigenaar) vorige maand verkocht full set. Maar ongetwijfeld als jij goed zoekt kan je een goed exemplaar wel vinden.
Ik zou niet voor de moderne versies gaan, zijn het niet waard imo.

Das gek, heb je die crownguards gezien bij de 5 series of de skx? Die trek jij er niet uit hoor zonder je handen te gebruiken.

Ik ben momenteel op vakantie met de 5 GMT en zit elke dag wel een paar uur in het water. Gebeurt niks mee… + de schroefkroon opzichzelf verhoogd de WR niet geloof ik. Daar heb je pakkingen voor🤓

2 likes

Hier een update, het is de SKX geworden. Heb een hele nette op de kop kunnen tikken voor een eerlijke prijs. Oh ja en het is ook een J versie. :smiley:
Het was wel watch only dus geen full set wat ik in deze prijsrange nog niet zo erg vind. Alleen er zaten ook geen extra links voor de armband bij en hij zit eigenlijk net een tikkeltje te strak. Kan je ergens die links los krijgen of moet ik een nieuw bandje kopen?
De SSK is wel nog niet uit mijn hoofd, wie weet komt die er toch nog ooit of misschien flipper ik deze toch weer om, who knows. Ik ga hem nu een tijdje dragen en kijken of hij mij blijft bevallen of als ik er snel op moe ben gekeken…

6 likes

Gefeliciteerd. Persoonlijk zou ik een band bij Strapcode bestellen. Goede kwaliteit en perfecte fit.

1 like

Ook mooie tuinplanten!

1 like

Gefeliciteerd! Je kan ook even zoeken naar een langere clasp.

Gefeliciteerd! Goeie keus denk ik! Ik had alleen de rubber band erbij en de originele stalen erbij besteld via horlogeband.com

Maar misschien ook net gek zat als je alleen een paar schakels nodig hebt :sweat_smile:

Haha, beetje groene achtergrond staat altijd wel leuk :wink: meer dan genoeg van dat spul hier al weet ik de helft (en de rest)niet wat t is :joy:

1 like