Poll: Seiko SKX007 of GMT SSK035K1

Ik overweeg een SKX007. Maar nu twijfel ik ook tussen 1 van de nieuwere 5 Sports reeks. Namelijk de groene GMT SSK035K1. Prijs voor een nette SKX007 en een nieuwe GMT liggen ongeveer gelijk. Kwa looks zijn beiden vergelijkbaar maar de SKX is natuurlijk ironischer en hoort eigenlijk in iedere collectie thuis. Jammer dat je ze niet meer nieuw kan kopen.

Wat raden jullie me aan en waarom?

65ba558b118e8c24476b5087-seiko-skx007-automatic-black-dial

• SKX007
  • SSK035K1
0 stemmers

SKX007. Een echte duiker met schroefkroon. Toen ze met de SSK serie kwamen ben ik als Seiko liefhebber afgehaakt.

2 likes

Vind de groene dial en two tone bezel toch net effe iets mooier

Ik heb beide. (In iets andere variaties).
Ga je er veel en vaak mee zwemmen: De SKX.
Voor alle andere toepassingen: De GMT.
Uurwerk is makkelijker, band beter, bezel mooier.

1 like

Beide zijn prima horloges voor het geld. Ik stemde op de GMT, ik vind het verhaal dat de SKX in elke collectie hoort pure kolder. De schroefkroon geeft wellicht een prettiger gevoel, maar zolang je maximaal een plons in het zwembad neemt is de GMT ook gewoon goed.

Even Google op “siebel kortingsvoucher”, kun je nog 20% korting regelen voor jezelf ook en heb je gewoon een nieuw horloge.

1 like

Wilde eerst vol overtuiging de SKX stemmen (want klassieker), maar vind de kleur en GMT van de 5KX toch wel mooier.

Toch is de SKX wel gewoon lekker :ok_hand:

4 likes

De 007 uiteraard. Een klassieker samen met de Citizen NY-series.

1 like

Nog beter voorstel! Seiko GMT ergens met een leuke korting zoeken en een Citizen NY… Promaster erbij!
Beste van 2 werelden. Haha

3 likes

Wat doet een SKX007 dan tegenwoordig? Ik zie ze regelmatig voor zeer uiteenlopende prijzen. Niet dat op zoek ben, ik heb al een 009 en ik vind de 007 een stap terug - don’t shoot the messenger :sweat_smile::hugs:

Afhankelijk van de staat. Zou zeggen tussen de 250 en 500 (nos)

Had de mijne voor 75 of 115. Weet het niet meer precies.

1 like

Voor de klassieker gaan :ok_hand:t2:

(Foto’s uit het archief)

1 like

Daar zie ik ze ook voor inderdaad, maar ook uitschieters richting de 700-950, maar dat zijn dan opportunisten zeker? :thinking:

Yes. Zoveel geld is dat horloge natuurlijk echt niet waard.

1 like

Gmt, wat mij betreft een upgrade tov de skx en een stuk mooier. Ik heb drie 5sports horloges en ze zijn fantastisch gebouwd. Plaatje voor de sfeer, mijn 38mm:

1 like

De real deal, lekker voor de SKX gaan. Vind dat Seiko-5 logo zooooo lelijk op de wijzerplaat. Net als het lettertype wat ze voor het woordje “Automatic” hebben gebruikt.

De SKX’en zijn tanks. Die van mij is van '99 en loopt nog steeds top zonder ooit een servicebeurt gehad te hebben. Ja inderdaad, de SKX geen hacking (gebruik ik toch eigenlijk nooit) en geen handmatig opwinden (in plaats daarvan even schudden) maar een schroefkroon en serieuze waterdichtheid krijg je daar wel voor terug. Ik duik er al mee sinds ik 'm heb. Dat durf ik met zo’n SSK niet aan.

2 likes

Ligt er een beetje aan wat je precies wilt, beide zijn verschillende horloges op een soort van zelfde basis.

De Gmt hoeft ook niet per se een schroefkroon en 100m WR is voor zwemmen prima. Heb zelf ook diverse 5 sports gehad en nog nooit last van vocht of iets in het horloge.

Ik heb gestemd op de gmt omdat het gewoon van de 2 een beter kwalitatief horloge is voor het geld. Band, de gmt functie, hacking/winding, leuke bezel, en veel minder voorkomend. De groen met zwarte uitvoering had ik zelf niet gekozen. Ik vind die zwart grijze enorm vet. maar puur omdat jij hem mooi vind en vanwege de specs! Succes met de keuze🫡