Ben de laatste tijd veel aan het twijfelen hier over. En mijn verzameling weer aan in het inperken. Wat is volgens jullie het perfecte aantal?
Zelf denk ik rond de 4 a 5,
Poll: Wat is de perfecte collectie grootte
Ook een poll maken? Klik hier
Ben de laatste tijd veel aan het twijfelen hier over. En mijn verzameling weer aan in het inperken. Wat is volgens jullie het perfecte aantal?
Zelf denk ik rond de 4 a 5,
Poll: Wat is de perfecte collectie grootte
6 stuks
2x dress, 2x work en 2x fun
14, Om elke pols ƩƩn, en dan elke dag van de week een andere combinatie. Dusā¦
Maar om serieuzer te antwoorden; ik zelf denk op 5 of 6 stuks uit te komen. Ik verwacht dat bij grotere collecties de meeste horloges amper draagtijd krijgen.
6 stemmen voor 50+
diver , dresser , tool , fun , vintage , en dan van elk type 10 kleurtjes?
minder dan 10 is geen collectie dat is een essentiƫle behoefte / gebruiksvoorraad
alles wat meer is dan wat je kunt gebruiken is pas een collectie
je kunt ook niet van het Rijksmuseum verwachten dat ze genoegen nemen met
de Nachtwacht en 4 schilderijtjes van Jopie Huisman
Ik heb voor een aantal van vijf gestemd, omdat me dit wel 'n mooi overzichtelijk aantal leek. Heb er op dit moment meer dan 20 en dat vind ik eigenlijk veel teveel. Maar als ik 'ns nadenk hoe de ideale collectie er dan uit zou zien, kom ik toch op 6. Ik ben al halverwege; de onderste helft, dan welteverstaan.
Maar de bovenste helft valt wat mij betreft in de āniet meer reĆ«el voor een horlogeā-prijscategorie. Dus waarschijnlijk gaat 't er nog hoogstens ƩƩn uit de bovenste rij worden. 't blijft natuurlijk pure geldverspilling, die horlogehobby. Maar ja, je moet toch ergens je geld aan verspillen!
Oei die calibre 17 , wat een beauty
Gaat deze ooit weg?
Hmmm, ja die bovenste rij, waaronder de Calibre 17, is dus de helft die ik (nog) niet heb.
Maar als die er wel komt, gaat ie zeker niet meer weg.
De onderste rij heb ik inmiddels; en nog een hĆ©leboel ander spul. En al die andere horloges moeten dan toch 'n keer gaan wijken voor iets uit de bovenste rij, van de zesluik hierbovenā¦
Probleem is dat er in mān huidige collectie een paar geĆ«rfde en gekregen horloges zit, een paar waar ik een speciale band mee heb (no pun) en een paar die zo weinig waard zijn dat verkopen niet de moeite is. Nou ja, we nemen rustig de tijd om de verzameling verder te perfectioneren.
: gesproken als een ware WIS
Voor mij 5. Heb ik beslist toen ik eraan begon. Om mezelf wat in toom te houden meteen ook een kistje voor 5 stuks gekocht. Zoals iemand schreef, is puur geldverspilling, en daar overdrijf ik niet graag in.
De poll is een beetje te kortā¦
Ik probeer onder de 150 te komen.
En ik krijg dat bij mijn vrouw maar niet uitgelegd heā¦
Je moet je vrouw / partner ook daarop selecteren VOORDAT je in het huwelijksbootje stapt, net als motorrijden je gaat als motorrijder toch niet je vrouw uitkiezen onder een groepje nuffige dametjes die bang zijn van een beetje motorolie en een paar vliegen tussen de tanden bij een ritje op de motor ?
Ach iedere keer eerst een nieuwe vrouw zoeken voordat je aan een nieuwe hobby begint is ook zo omslachtig
dat is dan al een verzameling op zich
Yup, en waar leg je dan de ālatā.
Ach je moet toch tijdig inruilen voor een jonger model.
Ik heb ooit een keer een horloge kist voor 12 stuks gekregen. Dus tjaā¦
12???
Dat wil dus zeggen dat ik er nog een stuk of 5 moet verkopen⦠en daarna nog een paar om plaats te maken voor wat meer āhigh-endā.
Dat is mijn doel/droom.
Heb 10-15 ingevuld, maar 20 stuks aanwezig hier.
Moeilijk afscheid nemen en nog moeilijker niets bij te kopenā¦