Poll: Welke band op mijn Longines Conquest?

Morgen even op visite bij 1971Straps voor een nieuwe band voor op mijn Longines Conquest.

Ik vind een row stone rog band erg mooi maar ook een lederen band met blauw stiksel (aangezien de wijzerplaat blauw is) of een racing horlogeband (eveneens met blauw stiksel)

Wat zou jullie keuze zijn?

Een foto van het internet met custom made lederen band

Een foto van de rog band

Een foto van een racing band

• Bruin lederen band met blauw stiksel
  • Row stone rog
  • Racing strap

0 stemmers

Andere ideeën zijn eveneens van harte welkom!

Zou denk ik toch voor een donker bruine band gaan, maar geen blauw stiksel. Die kralen zou ik ook niet zo snel omdoen.
Wel altijd een leuke bezigheid om de juiste band te zoeken.

1 like

Bruin leder met blauw stiksel vind ik wel mooi. Op de een of andere manier vind ik té donker bruin vaak niet bij blauw passen, maar dit bruin is goed.
Die rog zou eerst ik aan het horloge aan de pols moeten zien, kan mooi uitvallen of juist niet.
Racingstraps horen voor mij bij chronografen, niet persé lelijk (en het is een mooie op die foto) op een 3 wijzerhorloge maar dan wringt er iets in mijn hoofd.

1 like

Ik heb een aubergine leren band van @Ko-Banden voor mijn Longines Conquest (nu overigens op staal) en die bevalt uitstekend. Een racing strap of die rog passen wat mij betreft niet, dus uit jouw keuzes ga ik voor #1.

1 like

Ik zou morgen rustig, onder het genot van een bak koffie, eens kijken wat er voor mogelijkheden zijn🤔

1 like

Hee. :thinking:

Overigens, over het blauwe stiksel: bij nader inzien misschien beter zónder bij zo’n blauwe Conquest.

1 like

Zwarte band met blauw stiksel? :thinking:

1 like

De rog lijkt me op zich wel mooi, maar op een tool-achtig horloge staat zo’n vintage bruine band misschien net iets mooier/rustiger.

1 like

Op staal het mooist i.m.o.

1 like

blauw/bruin geen mooie combo, die boss (het gaat om de kleur he!):

Mooie combo, met een gewaagd scheutje rood:
blue AT on brown croc
Nu zeg ik niet dat deze band op je Conquest past, helemaal niet eigenlijk. Maar soms kan iets onverwacht mooi uitpakken. Misschien pakt die rog heel mooi uit. Wel een extremistische band hoor :smile:

1 like

1 like