Poll: welke dial voor de Day-Date?

ik heb zelf ook een zwarte dail in mijn DD, toen zelf vooral getwijfeld tussen zwart en wit… maar nooit spijt gehad van de zwarte.

verder wat betreft je vraag… ik denk zelf dan toch de witte!

1 like

Mag ik ook kiezen voor wit met stick markers? Nee?

Dan de gouden/champagne Ik haat Roman numerals

3 likes

Hoe gebruikelijk is dat dial swappen bij Day-Dates en Datejusts eigenlijk? Ik zie het best vaak, en hoewel de resultaten meestal fraai zijn, staat het me ergens niet zo aan qua originaliteit enzo. Of ben ik de enige?

1 like

Heel gebruikelijk.

Totdat de wijzerplaten een matchend serienummer krijgen druk je gewoon een 18238 plaat in een 18238. Wie zegt dat die Day-Date bij verkoop een tapestry plaat had? Op de papieren staat het niet.

4 likes

Dat lijkt mij evident. De minderheid der stemmers heeft superlatieve smaeck. :+1:

Nee. Dan heb je een horloge wat nooit meer fatsoenlijk gelijk te zetten is. Bah. Yuck. Non. Njet.

3 likes

Met zo’n horloge komt de rest maar op tijd.

3 likes

Zoals Mr Dialswap himself zegt, het komt vaak voor, zolang je er een originele wijzerplaat insteekt, wat ook voor dat model gemaakt is: vb 1803 dials passen niet bij een 18238, vind ik het oké

2 likes

Ik had gehoopt dat de resultaten iets meer uit elkaar zouden liggen… De twijfel blijft :sweat_smile:

Helder verhaal heren! Zoals jullie zien heb ik nog vrij weinig kaas gegeten van Rolex.

Overigens met overtuiging voor de tapestry dial gestemd. Ik kan daarvoor geen enkel steekhoudend argument geven buiten dat ik ‘m véél mooier vind.

Is de witte trouwens enamel?

De witte vind ik te schreeuwerig/patserig. Dus 100% de gouden/champagne dial.

1 like

Thnx! Vreemd, ik had gedacht dat de gouden dial meer als patserig zou gezien worden :sweat_smile:

Ik denk niet dat het enamel is, maar kan je dit niet met zekerheid zeggen.

Tja als je ook keuze mag maken met deze kleur dial erbij is de keuze niet moeilijk… Jammie👌

1 like

Ben in de minderheid geloof ik, maar persoonlijk zou ik direct voor de witte plaat gaan.
Ik hou ook van roman numerals, dat scheelt ook natuurlijk :wink:

1 like

De gouden houden, tenzij…

…je een zwarte plaat kan krijgen :point_up_2::heart_eyes:

2 likes

Blauw dus! Dit ziet er niet uit man, alsof die half af door de qc is gekomen.

1 like

black tapestry :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

14 likes

:point_up:

Dit is toch wel even andere koek!
Echt mooi met die zwarte tapestry!

Moet zeggen dat ik de goude tapestry niet zo geweldig vind naar mijn smaak. Ik zou dan toch weer eerder naar de witte neigen als ik een keuze uit de 2 moest doen.

Ik struikel over de poll’s.
Waait wel weer over hoop ik.

2 likes