Poll: Zenith Grande Class Traveller Minute Repeater

Tot nu toe was ik bij de uitkomst van bijna elke poll verbaasd over de uitkomst. De meeste stemmers vonden precies het omgekeerde van wat ik vond. Of is dat nou juist niet zo verbazingwekkend? (:smiley:

In ieder geval, ik denk dat ik nu naar de bekende weg ga vragen als ik jullie mening vraag over dit horloge, de Zenith Grande Class Traveller Minute Repeater:

[center]

Dwarsdoorsnede van het uurwerk:

en een verwijzing naar de bron: http://www.europastar.com/europastar/magazine/article_display.jsp?vnu_content_id=1001883801

Dus, wat vinden we, puur uiterlijk natuurlijk, van de Grande Class Traveller Minute Repeater

http://poll.qualitysign.nl/][img]http://poll.qualitysign.nl/imageresult/4213.png[/img
[/center]

Ik ben niet zo van goud, maar roségoud…oh yeah!!!

Lay-out van de wijzerplaat had wat beter gekund, maar ik vind 'm toch mooi, alleen al vanwege de techniek: jemig wat een hoop onderdeeltjes!
Best een horloge waarvan ik aanschaf zou overwegen; wel als opknappertje natuurlijk over een paar jaartjes :smiley:
Paul

echt een mooi ding, alleen hou ik niet zo van goud. Misschien een stomme vraag:S maar wat voor functies zitten er allemaal op?

“The timepiece’s El Primero automatic chronograph movement, with a double barrel, involves not less than 11 hands, and, with the various additional mechanisms, is comprised of 744 component parts that make up 46 functions or indications.”

46 functies en indicaties…

Ik zou hem als hak gebruiken als die is versleten.
En dan kijken of tie blijft drijven in de maas.

Uurwerk en complicaties zijn prachtig.

Echter, ik vind Zenith de plank helemaal mis slaan bij het ontwerp van de kast en vooral ook van de wijzerplaat. Dat geldt niet alleen voor dit horloge, maar voor (bijna) alle nieuwe modellen van de afgelopen 2 a 3 jaar.

gr,
Hans Mennink

Voor het grootste deel helemaal met je eens maar bij dit model niet! Dat doorzichtige waaronder je de minutenrepetitie te keer kunt zien gaan vind ik fantastisch mooi. En de rest van de plaat, daar kijk ik dan niet meer naar :smiley:

Is dit niet het horloge waarvan ze er maar drie per jaar gaan maken en dat zo rond de 600.000 Euro moet gaan kosten? Voor dat geld koop ik liever wat anders…

mvg
Norbert

Ik vind het een lelijk horloge, voor oudere mannen met teveel geld. :sunglasses:

Mooie Ferrari F430 en dan houd ik nog genoeg geld over voor mooiere horloges.

Technisch alleen maar bewondering.

Gerwin

puur uiterlijk vind ik het een rommelige wijzerplaat en hoe dik is dit monster wel niet,zo te zien op het plaatje van dit ultimate primero caliber zo’n 25mm ?
voor al die complicaties die er op en ingebouwd zijn is het wel een koopje in de wereld van de Haute Horlogerie.
qua techniek een 10 ,qua uiterlijk een 6,qua prijs (in dit topsegment) een 9

Groet André

Conclusie: de overweldigende meerderheid vond dat ik niet naar de bekende weg moest vragen, het is een mooi horloge. Hoewel ik dat in mijn ogen elke week doe en meestal blijkt dat dan niet waar te zijn. Vreemd…