Serieus? Ik heb de lengte van mijn bandje voor het laatst aangepast bij de aankoop van mijn hologe en ik heb hem bepaald niet ‘te los’ zitten. De fijnafstelling in de sluiting heb ik ook nog niet hoeven aanpassen. Zitten jullie echt dagelijks de band in te korten of verlengen? Wow…
Ik heb bij mijn leren bandjes inderdaad regelmatig dat ik een gaatje groter of kleiner ga gedurende een dag.
Bij staal is verstellen met sommige sluitingen heel makkelijk. Ik heb een keramische Sub en voor mijn SMP de verstelbare sluiting apart erbij gekocht. Bij andere stalen banden is het idd wel lastig, die draag ik dus maar losjes. Wat soms wel weer te los is, maar ja…
Hahaha, goed dat ik even door de antwoorden ging want de term ODOP kwam ook in mij op
Maar mijn pols verschilt ook wel alleen zou ik niet weten op welk moment. Nooit op gelet maar soms wat dikker en soms wat dunner. Een stalen band moet dus wel goed afgesteld zijn anders gaat die knellen.
Ik heb het ook, heeft idd te maken met temperatuur. Wel irritant. Mijn Grand Seiko past in de winter exact goed maar zit in de zomer vaak weer te strak. Met een halve schakel erbij weer net te los
Je hebt een punt. Ik had moeten zeggen “even wegen en hartfunctie na laten kijken”. Dat ik dat met bloeddruk associeer zegt meer over m’n familie dan ergens anders over.
Draag veel leer. Moet tijdens actieve dagen wel 1gaatje strakker in de avond Ivm de ochtend.
Tijdens makke dagen een half gaatje, elke band heeft bij mij een extra gaatje hiervoor.
Ik beweeg ontzettend veel.
@GrimFandango
Soms mee eens maar in dit geval zeer zeker niet.
Als ik hey bandje niet strakker zou doen in de loop van de dag zakt het horloge tot op mijn hand af en kan draaien en dus bij sommige horloges aan de verkeerde kant pols komen. Zoveel varieert mijn polsmaat soms gedurende de dag. Zeker op een zeer bewegelijke dag is het verschil groots door de dag heen.
Dat heb ik ook een tijdje gehad met een Seiko, ik heb toen 1 hele schakel vervangen door 2 ‘halve’ schakels, die samen groter zijn dan 1 hele schakel en toen zat ie perfect.
Mijn polsmaat heb ik nooit precies opgemeten, maar varieert ergens tussen de 20 en 21. Het ligt een beetje aan de lug to lug, maar de meeste bandjes komen wel goed uit, al zit ik dan op het laatste of een-na-laatste gaatje. Af en toe best lastig inderdaad!