Polsomtrek 21,5....en dan?

Hallo…medeforumleden…
Als je een polsje hebt van 21,5 cm en een grote voorkeur hebt voor duikers ( geen chronograph )
waar zou jou voorkeur naar uitgaan als de horlogemaat mag beginnen vanaf 47mm
Budget tot 750 euro
Ben benieuwd naar julle expertise!!
Groet,
Peter

Sportschool? :innocent:

1 like

Ik denk dat met jouw polsmaat 45mm ook prima kan. Dat geeft je meteen een stuk meer keuze qua horloges.

Ik zeg een Helson Sharkdiver 45, die draagt ook nog een maatje groter dan de diameter doet vermoeden en heeft een mooie afwerking, waanzinnige lume en goede kwaliteit stalen band (let niet op die rare blauwe stickertjes die ze er altijd nog op hebben zitten op de website foto’s).

5 likes

7 likes

Seiko SUN019 etc series? Of een duiker uit de Seiko Boutique serie:
https://seiko.nl/Collections/ProductDetail.aspx?id=SBDL035J

1 like

Ik zou een Longines proberen, er staat hier een mooie te koop (geintje).
Oris pro diver 49 mm.

2 likes

Dat is een mooi horloge!
Ik heb een Deep Blue diver van 46mm…maar het mag ietsje meer zijn…zonder dat het een keukenklok wordt. Bedankt voor je reactie!

haha, dat wordt een klein vijvertje waar je in moet vissen vrees ik

misschien hebben @hennie en @schmeink als medegrootpolsigen nog leuke tips

De grote Tissot Seastar chrono. Die is 47/48 mm. Gezien budget dan wel 2e hands.

1 like

De SUN017 van @ruudvv is wellicht een optie? Hier 20cm polsen en dat ging prima :smiley:

Verder is een Flieger natuurlijk een goede optie voor de niet-duiker.

2 likes

oris depth gauge

edit: zie nu pas budget… helaas

2 likes

@pverstraten, dank je.

Voor mijn polsen (18cm) is hij helaas wat te fors. Wel een mooie eye catcher!

2 likes

Staat er hier een op het forum te koop, wel iets boven budget, maar dan wel de nog een fractie grotere professional versie (49mm) die een 7750 uurwerk heeft:

1 like

Een florijn? 45mm en 53mm lug to lug.

4 likes

G-Shock Frogman :frog:

Ik heb nog wel een sun019p1 liggen die weg kan. Bij interesse mag jeme een.pb sturen. Die is 47mm.

1 like

Vostok Europe?

Puck time!

3 likes

Zoals @willemC al voorstelt zou ik ook kiezen voor een Seiko sun019 met jouw polsmaat. Een vriend van mij had hetzelfde probleem en vond alles veel te klein. Na het kopen van de sun019 waa hij verliefd. Kan niets beters bedenken qua prijs/kwaliteit met jouw budget. Daarnaast hou je nog zelfs geld over ook.

3 likes

Die dus. In mijn ouwe werkgeheugen was die 48mm dus zal ik er 1mm naast zitten.

1 like