Mijn eerste HF aankoop was deze uitvoerig gedragen Seiko. Voor een luttele 25 euro verwachtte ik natuurlijk geen nieuwstaat.
Toen ik het horloge binnenkreeg was ik in eerste instantie erg tevreden, tot ik vanuit een bepaalde hoek in het zonlicht naar het glas keek.
Diezelfde week ging ik opzoek naar een vervangend glaasje, deze waren gelukkig te koop, maar dan wel in Japan. Na een offerte van een plaatselijke juwelier (die twee keer de aankoopprijs van het horloge was) besloot ik op zoek te gaan naar een polijstmiddeltje om het glas op te poetsen.
Na de aankoop van een mooi horlogebandje bij STRPS zag ik dat ze ook een polijstpasta verkochten. Ik wou het een kans geven.
De pasta kwam na enkele dagen binnen. Direct begon ik met het uitvoerig poetsen van het glas met een goede lading pasta en een katoenen doek.
Op enkele diepe krassen na is het glas van het horloge weer in goede staat.
Ik kan de Polywatch polijstpasta van STRPS dan ook aan ieder forumlid (met een horloge met kunststofglas) aanraden!
Natuurlijk mag dat gezegd worden, alleen, je polijst één horloge voor ongeveer 50 cent.
Om dat dan duur te noemen in het licht van de bedragen die hier dagelijks genoemd worden.
Tja.
Dat mag ook gezegd worden
Haha helemaal mee eens. Welke gebruik jij @koekoek? Met mijn zorg loon en deze (met horlogemaker gereedschap) veel te duren hobby let ik graag op de kleintjes.
Uiteraard werkt polywatch prima maar er zit amper wat in die tuubjes
In de schuur stond nog een of ander flesje polijst spul voor auto’s. Niemand gebruikte het ooit. Turtle wax glass polish, werkt ook voor horloge glaasjes dus.
Daar ga je al. Er zijn genoeg mensen die 20 horloges hebben. Ik zou meerdere van die polywatch tubes per jaar gebruiken waarschijnlijk.