Amigo’s,
Even een eenvoudige vraag. Wie van jullie heeft er ervaring met Polywatch? Is het de moeite waard dit spul te kopen voor lichte krasjes in vintage kunststof horlogeglaasjes? Of zijn er (betere) alternatieven?
Alvast dank voor jullie reacties!
Werkt perfect om krasjes uit kunststof glazen te halen.
Grotere krassen moet je effe wegschuren met fijn schuurpapier (vanaf korrel 1000) en daarna oppoetsen met polywatch.
http://www.speedmaster-mission.net/
Hier staat onder hoofdstuk “how to” hoe je zoiets moet aanpakken
Wel Paul, ik heb hier DISPLEX, om gsm-schermpjes te polieren. Ik heb het eens uitgetest op een kunststof horlogeglaasje van mijn dochtertje.
Ik vind het redelijk duur voor wat het doet, en je krijgt hetzelfde en imho BETER resultaat met…jawel, tandpasta ! (tu)
Ha, in het artikel van Lucien spreken ze ook van Displex.
Maar geloof me gerust, een niet al te aggresieve tandpasta is zeker even goed.
Dus een normale doorsnee tandpasta. Geen van die speciale rokers-tandpasta’s of poeders, want die zijn veel grover van korrel.
Ik gebruik voor al m’n -acrylglas-restauraties gewoon koper- of zilverpoetsmiddel.
Zo’n 5 minuten met kracht wrijven, spoelen met water en zorgvuldig drogen. En alle krasjes zijn eruit. ZGAN !
Heel simpel dus…
Met Gepolijste Groeten,
Morse.
Goed spul!!
Morse Schreef:
Ik gebruik voor al m’n -acrylglas-restauraties
gewoon koper- of zilverpoetsmiddel.Zo’n 5 minuten met kracht wrijven, spoelen met
water en zorgvuldig drogen. En alle krasjes zijn
eruit. ZGAN !Heel simpel dus…
Met Gepolijste Groeten,
Morse.
Ik heb ergens eens een artikel gelezen dat Brasso ( koperpoets) ook zou werken.
Tandpasta is echter zeker zo doeltreffend en bovendien komt het glaasje letterlijk in MINT condition !
En je ruikt dat ook.
Het verschil tussen polywatch en schuurmiddelen (tandpasta, brasso maar ook sigaretten as met speeksel werkt goed!) is volgens mij dat polywatch de kunststof een beetje oplost wat je vervolgens weer in de krassen poetst. Geen slijtage dus, zoals bij schuurmiddelen.
Mijn ervaring is dat beide methoden goed werken.
Jongens, dank voor jullie reacties! Hier kan ik mee vooruit!! (tu) (tu)
Ik vindt het prima spul !
Bas
Ik geloof meteen dat Polywatch prima spul is, maar ik heb nu eerst het advies van Marc-B1 opgevolgd om het met tandpasta te proberen.
Eerst maar eens getest op een oude Swatch - je weet maar nooit - en het resultaat was geweldig! Vervolgens het acrylglaasje van een Enicar opgepoetst, waar wat krasjes in zaten. Ook dat leverde een mooi resultaat op, waarna ik ook nog een andere Enicar en vervolgens mijn Speedmaster en mijn Smiths W10 heb bewerkt.
Kortom, doe mij maar tandpasta! (tu) (tu)
Paul G. Schreef:
Ik geloof meteen dat Polywatch prima spul is, maar
ik heb nu eerst het advies van Marc-B1 opgevolgd
om het met tandpasta te proberen.
Eerst maar eens getest op een oude Swatch - je
weet maar nooit - en het resultaat was geweldig!
Vervolgens het acrylglaasje van een Enicar
opgepoetst, waar wat krasjes in zaten. Ook dat
leverde een mooi resultaat op, waarna ik ook nog
een andere Enicar en vervolgens mijn Speedmaster
en mijn Smiths W10 heb bewerkt.
Kortom, doe mij maar tandpasta! (tu) (tu)
wat voor een merk tandpasta!! .
Tandpasta helpt ook tegen gaatjes.
Ik weet niet of polywatch dat ook wel doet…
Bas
Waarschijnlijk niet. En ik vraag me af of je van Polywatch een frisse adem krijgt!
Voor de statistieken wil ik trouwens nog wel vermelden dat ik de diverse glaasjes gepolijst heb met Prodent.
Met tandheelkundige groet,
Paul G.
Weet iemand waar je Polywatch op dit moment het voordeligst kunt kopen?
Ik heb niet heel uitgebreid gezocht, maar heb vorige week deze besteld: https://www.kish.nl/nl/425206/polywatch/ Prima prijs imho.
Ik gebruik Brasso, veel goedkoper en zelfde effect. Meurt alleen wel dat spul…
Witte tandpasta werkt ook, maar net als koperpoets heb je dan en de ‘geurbonus’ en is het residu minder gemakkelijk te verwijderen. Voor die 7 euro inclusief verzenden heb ik daar nu de komende jaren geen last van
Haha dan doe je lang met zo´n tubetje! Maar inderdaad, Polywatch is eigenlijk het fijnst.
Hah, ja. Ik heb niet zoveel horloges met kunststof glas. En ik poets de glaasjes ook niet vaak. 1 a 2 keer paar jaar zou ik zeggen. Of als ze verkocht worden