Pontiac Bilomatic en Hydraulica jaren '60

Hoi Forum,

ik ben een leek wat horloges betreft… Vorig weekend was hier in de wijk garageverkoop en toen kreeg ik vaak de vraag of ik geen horloges te koop had… Toen dacht ik, ja, ik heb nog 2 exemplaren van mijn opa liggen, maar die ga ik niet zomaar aan de eerste de beste … verkopen.
Nu ik beide exemplaren heb opgediept, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat deze waard zijn… en ik vermoed dat hier wel wat experts zitten die me daar een idee over kunnen geven. Of ik ze effectief verkoop weet nog niet, want hebben ook een emotionele waarde. Mijn opa is overleden in 1970… beide horloges zijn dus minstens 50 jaar oud. Ik was zeer verrast dat beide horloges zelfs nog werken.
De eerste is een Pontiac Bilomatic Gulfstream, verguld met originele stainless steel (verguld ook) polsband. Ik vermoed dat deze van ergens tussen 1950 en 1960 is.

2e is een Pontiac Hydraulic met secondenwijzer geïntegreerd als kleinere plaatje in de grote; hiervan is geen polsband (stoffen is er later aangezet)

Graag jullie reacties.

1 like

Ik zou als ze van mijn opa waren geweest, nooit verkopen.

1 like

Gulfstream: Elegant waterdicht horloge modelnummer 25521, deze uitvoering ca. 1964/65
De band is er eventueel bijgekocht. Ze werden met leren band uitgeleverd.
Dit soort banden is de pest voor de lugs.

Hydraulica: Waterdicht horloge volgens (destijds) nieuw systeem met een gedrukte ipv geschroefde bodem, vroege uitvoering ca. 1960

Waarde afhankelijk van de toestand, aanwezigheid van de originele kroon, en bij de Hydraulica van het metaal (als het modelnummer met een 8 begint is het een stalen kast, als het met een 2 begint is de kast verchroomd.
Ik betaal voor dit soort horloges tussen 30 en 80€

1 like

Fris plaatje met mooi lumen die Hydraulica, alleen wel een chroom kastje zo te zien.

dank voor uw reactie