pontiac compressor memomatic

Hallo allemaal,

Vandaag werd me een Pontiac compressor memomatic aangeboden. Ik weet niet precies wat het is en het blijft ook maar een Pontiac. De prijs was wel 400€. Misschien is hij het waard, misschien ook niet… Willen jullie even kijken wat het zou kunnen zijn? Mvg, Bart.

2 likes

Foto is precies van deze link, met wat info over deze mooie Pontiac
En daar staat ie wel exorbitant hoog geprijsd

Als je AP, PP en rolex gewend bent is dit natuurlijk maar een pontiac!!:confused:

:cry:

1 like

ja dat is ook zo. Ik kon geen foto maken van het betreffend horloge. Dat is dezelfde als dit

Er zijn een paar verschillende modellen die heel erg op elkaar lijken.

Super Compressor
een klein verschil in naam en techniek

Controleer bij het horloge dat je aangeboden wordt of beide originele kronen er nog op zitten (nauwelijks meer te vinden, of het originele glas met P in het midden er op zit en - volgens mij wel het belangrijkste - of de kroon die de binnenring laat draaien goed en vrij draait. Het tandwiel binnenin dat de binnenring aandrijft is ook bijna niet te vinden net als een intacte binnenring.

Als alle bovengenoemde boxen getikt kunnen worden is de prijs van 400€ OK
Zo niet zou ik hem laten liggen waar hij ligt.

Overigens, Pontiac was jaaaarenlang het meestverkochte merk in de Benelux, ze hebben enkele zeer bijzondere modellen verkocht en over de Super Compressor kun je op de interwebs enkele interessante verhalen vinden.

2 likes

Dat is een degelijk antwoord. Dank u wel.

1 like