Hallo, nog eentje uit de collectie waar we weinig of niets over weten.
Een Pontiac dameshorloge, heel klein formaat. Vermoedelijk goud, niet zeker.
Iemand een idee welk type, jaartal enzovoort dit is?
Het is een verguld horloge, dus dun laagje goud op staal. Pontiac heeft (naar mijn weten) weinig tot geen massief goude horloge’s gemaakt. Door lange ‘P’ in de merknkaam en de bewerkte kroon zit je ergens tussen de jaren '60 en '70.
Ik ben verder niet bekend met een uitgebreidere catalogus van Pontiac modellen (zeker niet de dames horloges). Dus referentie/type is lastig te bepalen. Ik verwacht een niet heel opvallend handopwind uurwerk.
Misschien kan @Maurits hier iets over vertellen en je wellicht verder helpen.
Die weet onnoemlijk veel over het merk Pontiac.
Leuk horloge en alvast een fijne 2 de Kerstdag gewenst.
Je kan hier ook nog kijken als je interesse hebt in het merk Pontiac.
Staat heel veel op…
Pontiac only - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges
Het horloge heeft een vergulde kast met vergulde band.
Er zit een uurwerk in van het kaliber 5½-6¾’", vermoedelijk AS.
Bouwjaar zou jaren 60/70 kunnen zijn.
Eventueel vind je ergens op de band of de kast een stempel (Plaque G) die uitsluitsel geeft over de fabrikant van de kast.
Tientallen modellen en duizenden stuks, zowel voor dames als voor heren.
Ook met gouden band en zelfs met edelstenen.
Daarnaast o.a.met de modelnaam Coquet ook massief zilveren modellen.
Edit: je ziet ze zo nu en dan wel langs komen, maar ik vrees dat er veel omgesmolten zijn.
Buiten de emotionele waarde - is deze het waard om goed gereinigd en hersteld te worden? Geen idee wat oorzaak is, maar loopt niet.
Financieel niet. Emotioneel altijd.
Over het algemeen kun je ervan uitgaan dat het financieel niet interessant is om zo een dameshorloge (dat niet een gouden kast heeft) een servicebeurt te laten geven.
Voor dat soort horloges bestaat geen echte markt met als gevolg dat de waarde zeer gering is.
Dus als je het aan een dochter/schoondochter/kleindochter wil geven en die het ook willen dragen kan het het geld voor een service (en beetje verfraaien van de kast) waard zijn.
Anders leg je het terug in de la of verkoopt het zoals het is.
Decisions, decisions.
Dank! Weer wat geleerd. Inderdaad weinig voorbij zien komen, vandaar mijn aannamen.
Ook met de lange P? Dan is deze toch pré 70?