Pontiac Diadate bij iemand bekend

Omdat mijn "hoofd"horloge in de reparatuur is ben ik eens gaan snuffelen in mijn overige collectie om te gaan dragen.

Nu kwam ik o.a. mijn Pontiac Diadate tegen. Ik had er eigenlijk nog nooit op gegoogled dus zo gezegd, zo gedaan.
Echter, ik kom alleen Pontiac Diadatic tegen en geen Diadate. Alle foto’s die ik heb gevonden laten Diadatic zien. Bij mij staat er Diadate? (zie foto)
Weet iemand wat het verchil is? Ik las ergens dat de “atic” in Diadatic staat voor automatic, automaat dus?
De secondenwijzer loopt in één stuk door, net als bij een automaat, is dit dan ook een automaat?

Hij loopt verder heel keurig op tijd, is al ruim 30 jaar oud en nog nooit geserviced! Onvoorstelbaar, gezien mijn andere topic met een Zwitsers kwaliteitmerk dat héél véél geserviced is in 15 jaar…

Traveler.

Ik heb zelf een aantal Pontiacs, waaronder memomatics en een memodate. Over het algemeen hebben de Pontiacs geen of alleen een datumaanduiding. De memomatic is een automaat met een datumaanduiding en een memodate is een handwinder met een datumaanduiding.
Als ik de naamgeving een beetje doortrek, dan denk ik dat het zo zit:

De Diadatic is een Pontiac met een dag- EN datum aanduiding en een automatisch uurwerk.
Jouw Diadate is waarschijnlijk een handwinder met een dag- en datumaanduiding.

Het horloge ziet er heel netjes uit. Leuk model.
Dat vind ik de charme van Pontiac, een verscheidenheid aan modellen en uitvoeringen en lopen over het algemeen prima. Ik vind ze leuk om te verzamelen.

Misschien dat @jazzbassman je uitsluitsel kan geven. Volgens mij is hij aardig op de hoogte wat betreft Pontiac uitvoeringen.