Pontiac drie sterren horloge

Beste forumleden,

Op een rommelmarkt heb ik een zakje met sieraden gekocht, waar oa. dit Pontiac horloge in zat. Ik vraag me af hoe oud het horloge is en of het enige waarde heeft? En ook waar het merkteken voor staat (ik kan rw ontcijferen) en wat de cijfers betekenen: p20 en 12777.

Groetjes en alvast dank voor de info, Linda

Dameshorloges zijn overal het algemeen niet veel waard, paar euro als je er al iemand voor vindt.
Zo te zien eind 60,begin jaren 70, RW is de maker van de band.

Hey Linda,

Heb je deze sieraden en dit horloge voor jezelf gekocht? Mooi horloge, maar het zal niet zo veel waard zijn zoals al gezegd is. Voor dameshorloges is er helaas geen markt.
Pontiac werkte met een sterren-systeem 1,2 en 3 sters. 3 sterren wil zeggen dat het een uurwerk heeft uit de beste serie die ze leverden. Vaak is het een ETA of een vergelijkbaar type.
De getallen zijn een serienummer of patentnummer. Helaas is er geen documentatie van Pontiac waar deze getallen mee te verifiëren zijn.
Je kan wel met een aardappelschilmesje voorzichtig het deksel eraf halen en een goede scherpe foto maken van het uurwerk. Dan zou het uurwerk duidelijkheid moeten geven over wanneer het horloge ongeveer gemaakt is.

Grtz Melvin

Toch jammer dat er nauwelijks aandacht is voor
dameshorloges,
dat is toch zomaar een groot deel van een "hobby"
waar niks mee gedaan wordt, voor de kosten hoef je
het i.i.g. niet te laten,
daarbij denk ik dat vooral omdat dameshorloges vaak bijzonder klein zijn dat de mechanische uurwerkjes met veel vakmanschap gemaakt zullen zijn.

tijd voor verandering ?

grtz. Gerard

Of geef een charmante dame een leuk mechanisch horloge cadeau…

Mijn dochters kunnen uit een boel klokjes kiezen, mijn oudste draagt een Pontiac opwinder, de tweede een Helicon opwinder, mijn derde een Seiko quartz en de jongste is echt nog te klein voor horloges. Alleen mijn vrouw heb ik nog steeds niet zo ver…

12777 is het model nummer
1 staat voor dames horloge
2 staat voor een “onedele kast” dus verguld of verchroomd zoals in dit geval
Dan staat 77 voor de maat en de laatste 7 zou een indicatie zijn voor het model /functie

Als hij nog mooi loopt dan even op poetsen met koperpoets. Daarmee haal je de krasjes uit het kunststof glaasje. Kan hij zo weer aan de pols.

Dank voor alle reacties!
Ik heb het op een rommelmarkt gekocht, met wat andere sieraden en nog wat andere spullen voor een heel klein prijsje :wink:
Had het horloge niet eens gepast nog zelf! Maar het past. En ik ga het oppoetsen en dragen.
Weer een hoop geleerd!
Groetjes, Linda