Pontiac ETA 1260 service

Dit horloge had ik afgelopen hemelvaart op de rommelmarkt gekocht en dacht: direct beetpakken voor een service,

Zo kocht ik hem. Secondewijzer lag eraf, maar die lag gelukkig onderin het glas.

Het uurwerk bleek een ETA 1260 te zijn en verderop kwam ik nog een code UT tegen.

Met nog een hele knappe wijzerplaat.

Alles uitelkaar gehaald en daarna schoongemaakt. De kast vertoonde aan de rand van de denksel en een klein stukje aan de stem wat lichte roest. Wellicht wat transpiratie? In het uurwerk zelf zat gelukkig geen roest.

Na de schoonmaak weer in elkaar gezet. De kast schoongemaakt en het glaasje gepolijst. Het glaasje ziet er heel netjes uit, maar onder bepaalde lichtval zit er wat craquelé in. Niet storend met aflezen want dan zie je het niet. Denk dat ik het zo laat. Het is immers een vintage. Ook de kast last de rand van het deksel zitten drie hele kleine beschadigingen aan. Daar ben ik maar vanaf gebleven aangezien het enkel erger kan worden.

Uurwerk afgesteld en tevreden met het eindresultaat.

Nieuwe leren band eraan en klaar.

Enige waar ik nog niet achter ben is de leeftijd van het horloge. Volgens mij zijn die ETA 1260 uurwerken tussen 1950 en 1960 gemaakt en schat hem op 1955?

Is er ergens toevallig (net zoals bij certina) een site waar je vintage pontiac horloges kan controleren op serial number?

24 likes

@Maurits eentje voor je archief ?

1 like

Hartelijk dank. Die had ik nog niet.
Stalen kast.
Nummersysteem van ca. 1960 dus iets jonger dan je dacht.
Helaas bestaat er geen site waar het nagekeken kan worden.

En ook de serienummers helpen niet echt.

Bij een deel van de Hydraulica modellen staat de productiemaand van de kast in de bodem.
Dat is alles.

3 likes

Fraai! Goed bezig!:+1:

Heel mooi geworden, knap gedaan :ok_hand:

Mooie Pontiac geworden!!:watch:
Goed gedaan

Netjes gewerkt hoor!

Dat is nog eens doorpakken :+1:

Goed bezig Betula!

Dan heb je wel weer eer van je werk!!
Ziet er weer mooi uit!