Pontiac Gulfstream 1967

Hey Mauritz.

Qua uurwerk heb ik nog geen idee.
Maar… deze gaat “binnenkort” (deze of volgende maand) naar een ander forumlid voor een servicebeurt en dat zal het type uurwerk duidelijk worden!

Qua referentie nummer is dat amper te zien aangezien een ?!perlon?! band de cijfers heeft weggesleten.

Zal straks even kijken of ik met een loep nog wat kan achterhalen.

Grt Richard

1 like

Ik heb mijn foto’s van de achterkant nog eens vergroot, maar het is niet meer te lezen. Wanneer hij binnenkort de service krijgt, krijg je van betreffend forumlid daar foto’s van. Dan wordt het meteen duidelijk welk uurwerk erin zit. Mij zou het niet verbazen als ook dit een ETA 2390 zou zijn. :slightly_smiling_face:

1 like

Nou hahah…

Heb een loepje die 40x vergoot en een Macro lens voor op mijn 12MP iPhone camera haha.
Maar dan nog pfff haha
78869? Kan ik er van maken en twijfel over de 9.
Geprobeerd een fototje te maken maarja…

1 like

Je hebt in ieder geval jouw best gedaan!:+1::laughing:

1 like

Dat zeker haha. Forum spirit :+1::+1:

1 like

Dat nummer is dan een deel van het serienummer (6 of 7 cijfers). Het ref nr. moet met 83 beginnen en heeft 5 cijfers.
Bedankt voor de moeite iig.

1 like

Heb laatst een gold plated Pontiacje geserviced voor een kennis. Model onbekend, de wijzerplaat is ooit compleet kaal gekrabd. Zit ook een eta 2390 in. Nummers op de achterkant zijn: 787216 23021.

3 likes

Kon het niet laten dus toch nog even een paar fototje voor je gemaakt met de Macrolens op me iPhone.
Meer als die cijfers kan ik niet meer zien.
En dit is al echt spelen de juiste hoek zodat je nog wat lijnen van de cijfers kan zien.
Misschien heb je er nog wat aan.
Wellicht kan iemand er met photoshop o.i.d. nog wat van maken.

1 like

Ja meer dan 788096 of 788098 kan ik er niet van maken.
Het ref.nr. is helaas onzichtbaar.
Jaja, die textielbanden :sob:

Mijn Gulfstream is op het moment bij @Inca voor een beurtje, dus 1 dezer dagen kan Fenno wel vertellen welk uurwerk er in zit / hoort.

Grt Richard

1 like

Het gaat om een kaliber ETA 2390.

2 likes

Ik ben helemaal blij met dit forum.
Al 1,5 jaar was ik op zoek naar een goede horlogemaker. Begin dit jaar kwam ik achter het bestaan van dit forum en werd mij geadviseerd eens een bericht aan Inca te sturen. Na een mail aan hem heb ik het horloge gebracht en werd vriendelijk ontvangen. Het zou wel goed komen volgens Inca maar ik moest geen haast hebben, nou dat heb ik ook niet.

Inca heeft mij veel op de hoogte gehouden per mail en telkens dacht ik, dit loopt niet goed af want het was geen eenvoudige klus. Als donor had ik er op een gegeven moment nog een Memodate bijgekocht maar daar kon hij achteraf niks mee. Dat horloge heeft een beurtje gehad en loopt als nieuw.

Inca bleek een volhouder en vorige week kon ik mijn gouden Gulfstream samen met de Memodate ophalen. Helemaal blij dat hij het voor elkaar had gekregen. Eigenlijk ongeloofelijk dat hij de oorzaak van het niet passen en niet lopen van het ETA uurwerk heeft gevonden. Nu na een week lopen beide uurwerkjes tot op de minuut gelijk!

Ik wil dus iedereen bedanken die mij Inca had geadviseerd. En natuurlijk vakman Inca ook!!

Wel zou ik nog een keer een origineel Pontiac glaasje op mij Gulfstream hebben omdat het door mij geleverde nieuwe glaasje naar mijn smaak wat te hoog is. Dus als iemand een heel mooi glaasje voor mijn Gulfstream heeft houdt ik mij aanbevolen.

Gisteren nog even een heel donkerbruin Hirsch bandje gekocht bij de juwelier. Tot mijn verbazing zijn ze daar ook goedkoper dan op internet!

Groeten, Erwin.

6 likes

Echt super!!
Het koste wat pijn en moeite maar nu kan je hem eindelijk dragen!!
Geniet ervan :+1::+1: en groeten van zn neefje :sunglasses::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dag Erwin,

Bedankt voor je positieve bijdrage.
Ik heb het graag gedaan.

Het ging om een ETA 2390 die in een monocoque kast is aangebracht.
De werkring, het uurwerk en de kast hoorden niet bij elkaar. Met bijvijlen van de werkring kon uiteindelijk alles in de kast geplaatst worden.

Met vriendelijke groet,
Inca/Fenno

3 likes

Mooi dat je hem weer kan dragen ! Groeten van zijn 14karaat gouden broertje :smile:ook een Gulfstream met ETA 2390 uurwerk.

Ga hem trouwens verkopen mocht iemand interesse hebben.