Pontiac*** Gulfstream memodate

Beste forumleden
Ik heb vandaag dit horloge gekocht voor 2 euro
En weet dat Pontiac wel wat waard is
En vroeg mij ook af wat dit model precies waard is
Ook Wil ik graag weten hoe je hem openmaakt want de achterkant lijkt Niet dat hij open te maken is

4 likes

Voor 2 euro natuurlijk altijd goed, maar meer dan 20, 25 of als iemand in een gekke bui is 40 euro zijn ze niet waard hoor.

Neemt niet weg dat het erg leuke horloges zijn :+1: glaasje even oppoetsen en dragen maar.

3 likes

Pontiac Gulfstream wordt gezocht en daar worden mooie bedragen op geboden.

3 likes

Welke bedragen moeten we aan denken? Wat voor uurwerk zit er meestal in?

Drie sterren is toch minder dan de vier sterren versies?

1 like

Beste horlogejongen,

Voor 2 euro heb je een hele goede koop gedaan. Er circuleert hier op het forum een mooie historie over het merk Pontiac, zoek maar eens in Pontiac only.

Memodate is een horloge met handopwinding en datum. 3 sterren zijn uurwerken van de hoogste kwaliteit van Pontiac, meestal Eta maar ook AS en andere leveranciers van uurwerken zijn in de arm genomen. Gulfstream is een aanduiding van meer luxe dan ‘gewone’ Pontiacs.

Deze Gulfstream is voorzien van een monocoque kast, dat wil zeggen, dat het uurwerk via de glaszijde verwijderd kan worden. Meestal ook voorzien van een tige (opwindstift) uit twee delen.
@Yves1956 @Maurits en @Freddy. : zijn hier wel de absolute kenners van dit merk.

Als je het niets vindt, zijn er hier op het forum wel leden die hem van je willen overnemen. (Waaronder ik… hahahhha)

Mooie aanwinst, laat hem servicen en je hebt er voor jaren plezier van!

Mvg
Serge

3 likes

Dankjewel voor de antwoorden
En gaaf dat jullie er allemaal zoveel vanaf weten
Voor De mensen die hem willen hebben
(Heb hem gekocht voor de verkoop)
Breng gerust een bod uit
Moet allemaal school dingen betalen dus het geld kan Ik Zeker gebruiken

Hi Horlogejongen,

Je mag hem alleen in dit topic niet aanbieden, daarvoor is het blauwe gedeelte. Indien je daarvoor al rechten hebt…

Ow sorry helemaal vergeten

En waar vindt ik het blauwe gedeelte?

Als je op topic maken klikt, heb je rechts de mogelijkheid om een thema/onderwerp te kiezen.

Als je al genoeg rechten hebt opgebouwd, kun je ook verkooptopics (blauwe gedeelte) aanmaken

Serge

Ow jammer die heb ik er niet tussen staan :sweat_smile:

En dan moet je nog een trustlevel omhoog! Want nu mag je nog niet posten in het blauwe gedeelte.

Jammer Joh ik zal marktplaats moeten afwachten

ik neem aan dat het model 84021 is, dat werd vanaf ca. 1964 verkocht.
Gulfstream is het horloge met de elegante waterdichte kast.

De kroon is helaas niet origineel.
Heeft het glas de P in het midden of niet?

3 likes

Het uurwerk moet er via het glas uit. De opwindstift bestaat uit 2 delen en is een zogenaamde deelbare stift (met een mannetje en vrouwtje kant).
Het glas druk je er uit door met een pompje lucht door de opening van de opwindstift te pompen.

Ik raad je aan hier niet zelf aan te beginnen, als je niet weet wat je doet.
Het zou zonde zijn als je het glaasje breekt. Als deze origineel is, dan is er een kleine “p” in het midden van het glaasje geëtst.
Daarbij loop je ook de kans dat de deelbare stem breekt als je het niet goed doet.

Lekker zo laten. Bijgaand een foto van een Gulfstream van mij.

4 likes

De prijs van de Pontiac is redelijk gelijk gebleven…

1 like

Alleen gulden nu euro?

1 like

Of met de speciale “sleutel” verwijderen en weer plaatsen

5 likes

Beter! Met lucht heb je ook kans op nevenschade.

Oke gaaf hoor wat Zou ik ervoor kunnen vragen nu ?