Pontiac*** Gulfstream memodate

Het uurwerk moet er via het glas uit. De opwindstift bestaat uit 2 delen en is een zogenaamde deelbare stift (met een mannetje en vrouwtje kant).
Het glas druk je er uit door met een pompje lucht door de opening van de opwindstift te pompen.

Ik raad je aan hier niet zelf aan te beginnen, als je niet weet wat je doet.
Het zou zonde zijn als je het glaasje breekt. Als deze origineel is, dan is er een kleine “p” in het midden van het glaasje geëtst.
Daarbij loop je ook de kans dat de deelbare stem breekt als je het niet goed doet.

Lekker zo laten. Bijgaand een foto van een Gulfstream van mij.

4 likes

De prijs van de Pontiac is redelijk gelijk gebleven…

1 like

Alleen gulden nu euro?

1 like

Of met de speciale “sleutel” verwijderen en weer plaatsen

5 likes

Beter! Met lucht heb je ook kans op nevenschade.

Oke gaaf hoor wat Zou ik ervoor kunnen vragen nu ?

Dit ga ik morgen na school uitzoeken

En waar Zou de p moeten staan?

Of het centrum zo je wil.

In Stadskanaal?

1 like

Nee in groningen vroeger wel in stadskanaal

1 like

Deze zijn heel slecht te krijgen. Dit is ook een optie:
media

1 like

Slechte marge inderdaad :thinking:

Ach, als je kijkt naar de eerste Seiko quartz, die gingen in de begintijd voor heel veel geld over de toonbank. Dan valt de afschrijving op een Pontiac zeker mee :wink:

Er zijn horloges die het veel beter doen. Ik ga het niet hebben over het merk met de R…

Deze, omdat het gewoon een verschrikkelijk gaaf horloge is.

2 likes

Ik heb het glaasje geinspecteerd en kan geen p vinden
Helaas
Maar hoop hem wel te verkopen

Ik heb de advertentie gezien :crazy_face:

1 like

Wees Welkom :joy:

Er zit geen navolgbaar systeem in de sterren van Pontiac.

Het zijn van die vragen waar je eigenlijk het antwoord al op weet, maar toch…

Zijn hier replica’s van? Nog ergens te koop? Ik zoek zo’n sleutel

Ik zie op vinted wel eens dat soort sleutels voorbij komen. Als je zoekt met Franse termen, ‘outils d’horloger’ bijvoorbeeld kom je weleens wat tegen.