In 1951 viel wielrenner Wim van Est in een ravijn, hetgeen hij wonderwel overleefde. Uit die tijd stamt de slagzin: “Mijn hart stond stil, maar mijn Pontiac liep nog!” Gaarne zou ik willen weten welk type Pontiac destijds door Wim van Est werd gedragen. Zou iemand me dat kunnen vertellen? Bij voorbaat dank.
Misschien de Pontiac Maillot Jaune met een Hydraulica uurwerk?
mvg, Frans
ik zie ze wel eens op MPL staan, een eenvoudige pontiac is het volgens mij, voor 40 tot 50 euri heb je ze al, wellicht staan ze nog wel.
Die mailot jaune hebben ze vogens mij naar aanleiding van gemaakt,ze zullen toch niet eerst het horloge gemaakt hebben en toen Wim het ravijn in gegooid hebben als reklamestunt[even Apeldoorn bellen]
Ik heb geen idee wat voor ponitac hij toen droeg,en vragen kan niet meer ,de goede man is dood.
M.C.
Hier een artikeltje, gevonden op internet:
http://www.bndestem.nl/sport/sportbrabant/3497203/Pontiac-liep-nog.ece
Er staat een foto van het horloge op wat hij bij die val gedragen zou hebben…
Hier nog een andere foto:
http://www.tourgeschiedenis.nl/index.php?option=com_datsogallery&Itemid=38&func=wmark&oid=11
Het zou hier ook een chronograaf kunnen zijn, als je foto uitvergroot.
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat het “hommage” horloge identiek is aan het horloge dat hij heeft gedragen of zie ik dat verkeerd?
Of zou het deze uit de jaren '50 kunnen zijn?
Wel een suport choc
mvg, Frans
Wat grappig dat daar meer mensen mee bezig zijn. Zelf ben ik ook al een tijdje op zoek naar het type horloge dat hij droeg tijdens zijn val. In zijn latere carriere zal hij van Pontiac heus wel het mooiste horloge gekregen hebben,hij was immers hun levende reclame. Een aantal jaren geleden heb ik Wim van Est gesproken, maar toen stond de horlogeverzameling op een laag pitje en heb het dus niet gevraagd. We moeten maar foto’s gaan bestuderen, denk ik.
groets
rombo
Er staan op MPL zowel bij de antieke als de gewone horloges een aantal Pontiacs en ze zijn niet duur, wie weet zit er wat bij voor.
Ik ben bang dat we hier toch echt de hulp van wielerfanaten nodig zullen hebben, en dan bedoel ik een foto van Wim in het peleton.Pontiac was toen naar ik meen zijn sponsor, en wat is er dan eenvoudiger dan hem voor de foto snel een klokje om te doen.In een interview vlak voor zijn dood deed Wim van Est best een beetje vaag over zijn horloge. Het instandhouden van de legende is natuurlijk ook een aantrekkelijke optie. Zelf keek ik al enige tijd uit naar een Pontiac, en kreeg stomtoevallig vorige week van iemand die hoorde dat ik horloges verzamelde de klok van opa, een onberispelijke PontiacHydraulica.Moet wel schoongemaakt worden,
want hij lag al 40 jaar in een lade, en loopt veel te snel.
Frits.
Weet iemand iets over de inscriptie die achter op het horloge van dhr. Van Est heeft gestaan?
Dit vond ik op een Maastrichts forum, niet op onderwerp maar per toeval bij een soort “ik ga op reis en neem mee”…:
Alle info over het betreffende horloge is welkom.
Gr. Roel
Dat is een chronographe “Mailot Arc en Ciel”
Oftewel: “regenboogtrui”
Een double chronograaf, vraag me niet welk uurwerk, niet een exotisch calibre, maar een tamelijk standaard uurwerk uit die tijd, zo staat me bij.
Voor Pontiac verwijs ik ook naar:
http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=11502
Grappig, is mijn (matige) foto (was mijn exemplaar). Dank die Maastrichter voor zijn bronvermelding ;). Had een Landeron uurwerk. Ik heb het horloge ondertussen niet meer in mijn bezit…
Krabong Schreef:
Weet iemand iets over de inscriptie die achter op
het horloge van dhr. Van Est heeft gestaan?Dit vond ik op een Maastrichts forum, niet op
onderwerp maar per toeval bij een soort “ik ga op
reis en neem mee”…:
Ga je me nu vertellen dat er Maastricht zelfs een apart horlogeforum is?
@Tom: nee… ik heb niet goed gekeken maar volgens mij een forum over… Maastricht.
@ Jeroen Accour; plaatsvervangend excuus Mag ik je foto laten staan of moet deze weg?
gr. Roel
Laat lekker staan… Het is een mooi horloge… Spijt da’k hem heb weggedaan (een beetje althans)
Denk dat dit wel een record is , een 14 jaar oude topic openen
En ik maar klikken op de links hierboven 🫣 en het gek vinden dat ze niet werken
Whehe mooi dit altijd