Pontiac horloge van Wim van Est

Na lang zoeken heb ik een vroegere ploegmaat van wielrenner Wim van Est gevonden. Hij bezit nog steeds de Pontiac-horloges die door de ploeg werden gedragen ten tijde van de beroemde val van Wim van Est die aanleiding was tot de slagzin “zeventig meter viel ik diep, mijn hart stond stil maar mijn Pontiac liep”. Tijdens het fietsen droegen de renners een door sponsor Pontiac verstrekte Pontiac met 2 sterren Nageur uurwerk, met lichtgevende wijzers, een decentrale secondenwijzer en een rvs achterplaat (nr 1085). Na het fietsen en met name tijdens representatieve verplichtingen droegen de renners een Pontiac Chrono met een 2 sterren Support Choc uurwerk en met smalle wijzers; eveneens met rvs achterplaat (nrs 583287 en 30012G). Foto bij mij op te vragen via e-mail. Dit verklaart tevens waarom Van Est bij diverse gelegenheden is gefotografeerd met 2 verschillende horloges.

1 like

rutger murk Schreef:

). Foto bij mij op te vragen
via e-mail.

Kan je de foto niet gewoon plaatsen hier?

Mijn beste,

Ja, dat zou inderdaad niet misstaan na zo’n plausibel verhaal over die legendarische val van Wim van Est.

Overigens van harte welkom Rutger, op dit markante horlogeforum.
Een forum waarbij de liefde voor het uurwerk, in al zijn gedaantes, met fierheid wordt uitgedragen!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Klik op de link:
http://yfrog.com/16p1000016hj

Het is mij nog niet bekend hoe een foto op het Horlogeforum te plaatsen, maar als u de bovenstaande link aanklikt, dan moet de foto van beide horloges verschijnen.

Quote: Het is mij nog niet bekend hoe een foto op het Horlogeforum
te plaatsen… Einde Quote

Je zet dit: h**p://desmond.yfrog.com/Himg42/scaled.php?tn=0&server=42&filename=p1000016h.jpg&xsize=640&ysize=640
(en die sterretjes zijn dan t’s)

tussen

Dan krijg je dit:

Ik vind trouwens die chrono wel een mooi ding zeg.
Hoe ver moest je daar nou voor fietsen? :slight_smile:

Welkom op dit forum!

Leuke info(tu)

Ook leuke klokjes, vooral de chrono, een plaatje!

Ha, als dit klopt dan heb ik een “de luxe” uitvoering :smiley:
Exact hetzelfde horloge maar met een zilver/goud dial.
Zit overigens een mooi uurwerkje in, ik denk Landeron.

mvg, Frans

ps. Hij mag evt. naar een ander baasje want past niet echt in mijn verzameling.

Leuk duo. (tu)

foto’s plaatsen gaat zo: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Overigens vraag ik mij nog wel af hoe groot de kans is dat een Nageur-uurwerk een val van 70 meter in een ravijn overleeft…

ik heb het nog al eens gepost. Pontiac zou zelfs op de expo van 58 een uurwerk van de bovenste bol van het atomium gegooid hebben dat de val overleefde-)