Pontiac Horloges

Ik liep laatst door het centrum van Genk (België) en zag aan de gevel van een juwelier een Pontiac reclame. ‘Nou’, dacht ik. ‘Die is lekker met zijn tijd meegegaan’. Toen ik in de etalage keek, bleek daarin tot mijn verbazing een groot aantal moderne Pontiac horloges uitgestald te zijn.

https://goo.gl/photos/Z2hn5eezCxzd9p986

Het roemruchte merk is herleeft! Met een frisse, fruitige uitstraling dit keer :wink:

Zie ook: http://www.pontiac.watch/nl/index-nl.php

Groet,

Chris

6 likes

Vooral de tijdslijn op de Pontiac-site biedt leuke info. Bedankt voor het delen!

Jammer dat ze alleen maar quartzuurwerken gebruiken maar verder leuk dat het werk nog leeft. Ik ken veel verzamelaars van Pontiac horloges en je staat versteld van de prachtige horloges die het merk heeft uitgebracht.

Toen ik op de link klikte dacht ik eerst even dat ik op een adult-site terecht was gekomen. Ik moet goed kijken, maar ze had toch een horloge om :wink: Leuk dat historische overzicht. Hopelijk wordt dat nog uitgebreid in de toekomst, want er is veel meer info bekend.

Ik ben ook een verzamelaar. Begonnen met een gekregen Pontiac in nieuwstaat. Ik heb inmiddels een redelijke verzameling en ze zijn vooral leuk omdat er zoveel verschillende modellen en uitvoeringen zijn. Ook veel verschillende soorten uurwerken, zoals opwinders, automaten en een Pontitronic (voorloper van de quartz). De prijzen van deze vintage horloges zijn ook nog redelijk, muv de chrono modellen waar belachelijk veel betaald wordt.

Ik ben niet zo gecharmeerd van de nieuwe serie. Alleen het chrono model met de blauwe wijzers is wel aardig. Jammer dat de nieuwe modellen alleen quartz uurwerken (Ronda 5030d) hebben.

1 like

Ik verzamel zelf geen Pontiac maar als ik horloges tegen kom die ik mooi vind dan houd ik ze ongeacht het merk. Zo ook deze jaren 30 Pontiac in vol stalen kast en geschroefd deksel.
Heb trouwens ook nog een Pontiac duikhorloge die ik erg mooi vind, die zal ik gelijk posten in het duikhorloges topic.

1 like

Ze hebben miss België weten te strikken als “uithangbord”. Schijnt toch goed te lopen het merk en de tweede serie chrono’s hebben ook echt iets van de oude modellen, dus dat doen ze leuk.
Denk dat ze eerst het merk een beetje betaalbaar op de kaart willen zetten, dat was het vroeger ook. Hopelijk komen dan de mechanische modellen weer terug.

Dat is een heel mooi vroeg modelletje zeg. Heel leuk met die zwarte wijzerplaat.

1 like

Hangt voor mij een mottenballengeurtje omheen. Zal wel door mijn leeftijd komen, ken dat nog van heuuuul vroegah.

Inderdaad en nog in erg mooie staat en echt kwaliteitskast van staal en niet verchroomt. Echt een blijvertje voor mijn verzameling.