Ik heb een Pontiac met een Hydraulica 3 case (zie foto voor dergelijke case). Vraag is hoe ik die moet openmaken?
Er staat een pijltje/driehoekje op de case back. Ik neem aan dat ik daar met een watch knife moet trachten het deksel eraf te ‘wringen’?
Ik vraag het omdat ik verhalen heb gelezen van hoe moeilijk kasten als deze soms te openen zijn en dat daarvoor speciale tools nodig zouden kunnen zijn? Wil niets kapot maken…
Je zult daar waar de pijl naar wijst, een inkeping in de metaalrand van het deksel aantreffen.
Zet daar het mes rechtop in en dan stevig aandrukken, dan moet het loskomen.
Niet wrikken, want dan beschadig je de rest.
Dank Inca. Er was geen inkeping in de metaalrand, maar op de plaats van het pijltje kon ik er wel met een mes tussen en dan toch met wat wringen en wrikken de kast open gekregen.
Horloge blijkt op een batterij te lopen (Pontitronic). Ben benieuwd of het allemaal nog werkt (moet nu even wachten op levering van een batterijtje). Er zijn alvast geen sporen van een uitgelopen batterij.
Ik wil dit horloge vooral gebruiken om wat te oefenen. Zo ben ik nu naar het glas aan het kijken dat erg beschadigd is (zie foto).
Is dit nog te herstellen met schuren en polieren ed of kan ik beter een nieuw glaasje bestellen? Is ook een goede oefening;) Het leuke aan dit glaasje is dat het heel bol staat (dome vorm). Ik weet niet of ik dit nieuw kan vinden…