pontiac hydraulica

zijn er leden die mij hier meer over kunnen vertellen

Ik vermoedt dat het om een horloge gaat waarvan het uurwerk via het glas eruit gehaald moet worden?

Wat wil je precies weten?

bedankt mario maar weet je niet meer over dit horloge ik ben nieuw op dit forum en weet nog niet waar ik alles kan vinden

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,32066,32066#msg-32066

of het een goed uurwerk is de rotor zit er los opgedrukt zo lijkt het die kan ik er zo vanaf tillen

Hydraulica was een reeks van Pontiac zoals je ook de gulfstream reeks had.
Waren meestal kasten met een geperst of schroefdeksel.
De hydraulica 3 was een van de top reeksen van Pontiac in de ’ 70. Hadden meestal 3 rubberen blokjes zitten rond de werkring die het uurwerk vast hielden in de kast om zo de zware schokken op te vangen.

er zitten inderdaad 3 uitsparingen in de ring maar de rubber blokjes zijn verdwenen

Er zit één uitsparing in de ring waarlangs de 3 rubberen blokjes moeten “inglijden” en dan doorschuiven rond de werkring zodat ze verdeeld zijn over de omtrek . De 2 andere uitsparingen dienen om fixatieplaatjes met schroeven in te monteren en zo de werkring met het uurwerk vast te maken in de kast.

er zitten twee langwerpiggen gaten en een ronde van de fixatieplaatjes zit er nog maar een in en hoe haal je het uurwerk eruit

Als de rubbertjes al uit zijn moet je gewoon naast de opwindstift in de platine op het pinnetje lichtjes drukken en aan de kroon trekken zodat deze eruit komt. Het resterende fixatieplaatje losschroeven. Het uurwerk zal wel kantelen in de kast doordat de rubbertjes ontbreken.

volgens mij moet het er via het glas uit als ik weet hoe je een foto erbij kan zetten dan doe ik dat

het uurwerk is een eta 2451 hoe kan ik aan onderdelen komen voor dit uurwerk
het uurwerk is koper van kleur en lijkt eigenlijk meer op een 2475