Pontiac International 22610

Vandaag deze Pontiac International een service gegeven. Het FE 140 A uurwerk wilde niet lopen en het glas was flink bekrast.
Uurwerk uit elkaar en in de ultrasoon en de krassen uit het glaasje schuren en polijsten. Uurwerkje weer in elkaar en wat werken FE uurwerken toch fijn. Zeker zonder extra complicatie leuk voor een “vluggertje”.

Moment van de waarheid dat je de balans terug erin stopt. Nog wel even pielen, want later bleek die een BE van bijna 6 te hebben, en ja! Daar hadden we de dans der balansen!

Nu vraag ik me alleen af of het correct is dat er geen secondewijzer bij dit horloge zit, omdat er wel een seconde as is.

De kast is ruim 31 mm dus een twijfelgeval voor mijn pols. Nu even kijken of ik het serienummer kan ontcijferen.

8 likes

Leuke uurwerkjes. Er hoort wel een secondewijzer op, maar het moet niet zo’n probleem zijn om er eentje te vinden die past…
Vaak is de wijzerwrijving bij deze FE 140 uurwerken niet groot genoeg en die zit niet in de minuutpijp

Moet toch nog wijzers bestellen voor een Prisma. Even kijken voor een witte secondewijzer.

En inderdaad even kijken of de aandrijving goed gaat. Ben hoopvol aangezien het tijdverzetten niet als een natte dweil ging.

1 like