Ik heb in een partijtje oude pontiacs een menomatic gevonden.
Mist de kroon en ziet er gehavend uit. Is dit nog de moeite waard om op te (laten)knappen?
Dat ligt aan je uitgangspunt, denk je binnen te lopen dan moet je dat helaas uit je hoofd zetten.
Vind je het een leuk model en maakt het je niet uit dat repareren meer gaat kosten dan de waarde van het horloge, dan zou ik zeggen ga er voor.
Overigens zal het nog een hele kluif voor je worden om aan onderdelen te komen.
Succes met je beslissing!
Dat is inderdaad niet het uitgangspunt. Maar om nou een vermogen uit te geven aan een warselooa ding is ook weer wat anders.
Wat is een vermogen voor jou, een paar honderd euro ben je zo kwijt en het is maar net of je deze Pontiac leuk genoeg vindt om aan uit te geven.
Zelf zou ik het niet doen, ook al omdat de wijzerplaat best wel behoorlijk beschadigd is.
Ik begrijp wat je zegt. En heb zo veel horloges. Misschien beter om het niet te doen.
Je kunt het ook zien als een mooie aanvulling op je andere Pontiacs.
Financieel misschien niet verstandig. Maar dat is verzamelen wel vaker niet.
Succes, R.
Het is jammer dat de plaat zo verweerd is. De Hydraulica serie met memomatic hebben een dijk van een ETA caliber wat echt een kwaliteitsuurwerk is.
Op zoek naar een donorplaat of kapot exemplaar met een goede plaat.
Je uurwerk wil ik best een service geven, maar de plaat kan ik niets mee.
Ik hou het in gedachten. Bedankt.
Lijkt me niet gemakkelijk, net als een nieuw rechthoekig glaasje vinden…
Dat gaat een hele(s) klus worden.
Dit horloge heeft een kast van Piquerez met een speciaal systeem om het waterdicht te maken en het glas is daar een belangrijk deel van.
Ik heb ze wel eens op de baay langs zien komen voor zeer hoge bedragen.
Een correcte wijzerplaat vinden is ook niet evident dus ik vrees dat je een economische total loss in handen hebt.
Nee
Oke. Goed om te weten. Dan zet ik hem wel te koop op marktplaats of zo. Wie weet zoekt iemand zoiets.