Kent iemand de Mono Rattrapante van Pontiac en
Kan het zijn dat dit een Spillman case is. Ik heb een Uni Compax met Spplmann case en deze lijkt er veel op (zelfde maat 38) maar heeft andere pushers en is niet bijzonder gemerkt… Dank voor jullie reacties.
Dat Spillman zou kunnen maar waarom zou dit een rattrapante zijn?
Omdat het op de wijzerplaat staat
Maar ik vrees wel dat het uurwerk dan een keer geswapt is, denk dat er dan een Valjoux 84 in had moeten zitten, maar dit lijkt een vj 22
Moet inderdaad een VJ84 inzitten. Deze Spillman cases ook nog niet gezien met de monorattrapante versie. Vrees dat dit een beetje een samenraapsel is geworden.
Sorry: dat had ik gemist maar inderdaad geen rattrapante uurwerk
Mono rattrapante Mark net als de Bovet. Maar idd mist hier de spiraalveer ad linkerzijde op het rad!!
Bedankt voor alle reactie’s. Mss de moeite waard om ooit een Vz 84 in te zetten. Zal niet zo makkelijk te vinden zijn maar zou leuk zijn om hem weer in goede staat te krijgen.
Leuk project, al zal het financieel denk ik nauwelijks uit kunnen omdat een te groot deel van de waarde in het vj84 uurwerk zit
Ik ben op zondag geboren dus dat uurwerk valt nog wel eens vanzelf in mijn schoot!
Ik help het je hopen
Leuk horloge. Ik heb er zelf ook 1. Deze mist inderdaad het belangrijkste onderdeel de veer op het rad. Dat uurwerk ga je niet makkelijk en zeker niet goedkoop aan komen.
Wie weet heb je geluk en kom je er een keer een tegen die betaalbaar is.
Ik heb al verschillende Monorattrapante met ‘‘Spillmann’’ cases gezien (stalen en verguld) maar nooit met een swarte wijzerplaat. (en alleen met de inscriptie ‘‘Nageur’’)
Voor mij, de case is niet origineel maar het is wel een valjoux 84. (alleen de platine en de brug, de rest comt uit een valjoux 22 ; hamer, kolomwiel, chrono brug, sternradpal, meeneemrad etc…
Leuk project,veel succes!