Pontiac Nageur 1935

Absoluut :+1:

Inderdaad het waren in die tijd de eerste sponsor deals. De VRT heeft een documentaire over hem gemaakt eind jaren 70 en die staat op YouTube. Op minuut 5:08 zie je een kort stukje uit de Pontiac reclame: https://www.youtube.com/watch?v=H823DqLho84

Ja inderdaad eerste eigenaar.

Heel leuk horloge Jan, met een mooie geschiedenis. Zoals hier boven al gezegd, zeker de moeite van t opknappen waard, Ook nooit eerder deze Pontiac versie gezien.

Inderdaad! Draag m te weinig; haal m deze week uit de kluis; Elka (was merk van Amsterdamse juwelier) Breitling Premier 765

5 likes

Fantastisch.
Het horloge van je grootvader bezitten is bijzonder.
Maar als je grootvader Poeske Scherens was en het horloge zo’n bijzonder exemplaar dan is het natuurlijk buitengewoon.
Ik zou het werk laten schoonmaken en in orde brengen, de kast voorzichtig laten schoonmaken, niet polijsten want dan gaan de mooie scherpe kanten weg, het glas laten vervangen en de ontbrekende wijzer laten plaatsen.
De wijzerplaat moet je laten zoals hij is. Pogingen de kleine vlekjes weg te krijgen maken het alleen maar erger.
En tenslotte een mooie gladde zwarte leren band eraan en klaar.
Als je dat laat doen heb je een geweldig horloge met een prachtige geschiedenis.
Wees er zuinig op.

Oh en als je toch ooit etc … first dibs :wink:

1 like

Wel een mooie strap.
Waar kan je daar best voor op zoek gaan?

tx

Mooi horloge met een nog mooier verhaal :+1:

Merci Jan,

Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik deze band heb gehaald, maar net als velen hier op het forum koop ik regelmatig banden bij web-winkeliers en hier op het forum. (dus niet bij de juwelier).
Ik zou voor oriëntatie eerst eens kijken in deze HF categorie banden en meer en zoeken op 21mm (is bandbreedte aan de horlogezijde). Mocht je daarna meer willen weten, stuur me dangerust een pb!