Pontiac Nageur ***

Starten met het servicen van dit Pontiac Nageur klokje. Bevat een AS 1702/03 movement uit ongeveer 1960.
Eerst op zoek naar een koepel vormig glas in verband met een klein barstje.

11 likes

Da’s een mooie…
@Jos33: Als je me een PBtje stuurt met de maat van het glaasje (in 10de millimeters), heb ik misschien wel een mooi nieuw bol plexiglaasje voor je.

1 like

Bij mijn twee pontiacjes was een spanring glas gemonteerd. Die zijn misschien wat lastiger te vinden.

Groeten,

Coos

Ja, zeker en ook een stuk lastiger te monteren. Gewone plexi glaasjes zijn vaak wel met een glasafnemer (terug) te plaatsen, als ze een opstaande rand hebben tenminste. Glaasjes met een spanring zijn kritischer in de maatvoering, ik bedoel, als ie 0,1mm te klein is valt ie er weer uit en als ie 0,1mm te groot is krijg je 'm er met geen mogelijkheid in. En als ie de juiste maat heeft heb je toch een persje nodig. Een glasafnemer werkt dan niet omdat het glaasje met een spanring zich niet laat samenpersen.

Ik heb in het verleden een paar keer een vrij grote lot met diverse glaasjes gekocht via e-Bay ‘voah wènagh’ en daar zitten wel diverse maten met spanringen tussen. Als het toevallig de juiste maat is heb je mazzel…

2 likes

Als hij de juiste maat heeft is hij ook wel met de hand te monteren. Mijn leverancier van het glas heeft dat al twee keer laten zien. Het is wel even knijpen.

Bedankt voor het aanbod, maar ik heb er al 1 op de kop weten te tikken.